det där med bränsle ger mig lite magont, tänkte börja med turbokonvertering och lågt ladd. tror de ska funka sen blir de bränslepump, modellanpassade spridare eller spridare/fuelrail. du hade fuelrail? styrsystem har jag ingen aning om vad det blir än :S
det där med bränsle ger mig lite magont, tänkte börja med turbokonvertering och lågt ladd. tror de ska funka sen blir de bränslepump, modellanpassade spridare eller spridare/fuelrail. du hade fuelrail? styrsystem har jag ingen aning om vad det blir än :S
ok passa dig för att köra för snålt bara! japp har köpt mig ett par siemens 850cc spridare och fuelrail, blir en extra densopump också. Smidigast att köra så med två tillförsel och en retur.
Ang. att modda grenröret, skicka med Hartin packningen om den passar, alt. gör en mall som passar mot toppen. Blir så mycket enklare för honom att ta bort material från rätt ställe då. Man kanske inte behöver ta upp alla hål, det märks ju med mallen i så fall. Tur att vi har Hartin som kan göra allt skitjobb åt oss
ja det var en jävligt bra tanke du! smart, har dock lämnat iväg den redan nu ikväll så hoppas det blir bra ändå! haha ja alla borde ha en egen hartin ibland
det där med bränsle ger mig lite magont, tänkte börja med turbokonvertering och lågt ladd. tror de ska funka sen blir de bränslepump, modellanpassade spridare eller spridare/fuelrail. du hade fuelrail? styrsystem har jag ingen aning om vad det blir än :S
Tjenare Emil ja rekommenderar dig att byta spridare och köpa en till pump ska du mappa med orginal sprut?? annars kan du köpa min original pump och köra med två original pumpar i tank. sen köper du ett fuelrail kitt med 850cc som andino säger
inge kul att inte använda grejorna när man har dessa..
beställde nya däck och de första som ska sitta fram kom i måndags, 235-40-18
de andra kom på tisdagen och är bakdäck som är 255-35-18.
beställde nytt grenrör, ett liknande som andino har. bättre passform och turbon blir mer vriden så pasar bättre så med. även downpipe och midpipe inhandlades och alt kom i veckan. det som har varit klurigt var att lösa olja ut som ska in i blocket. TROR jag har löst det problemet:
tror ni detta kan funka?
beställde även en lite roligare växelspaksknopp:
beställt och fått hem ett 9" långt AEM filter med 4" anslutning har dock ingen bild på bara det.
och var såklart tvungen att testa montera allt lite för att se passformen och få lite inspiration, bitarna börjar falla på plats
det jag behöver göra nu är att passa in intercooler rör mot turbon, korta ner pinnbultarna till grenröret och lite sånt så får man se om bilen går igång om ett litet tag
Varför köra riktig AN koppling på turbon men inte i blocket? Finns ju delar att köpa så du får dit an koppling på blocket oxå. Skulle ju va trist om slangen hoppar .
Vet inte om det finns nå intresse och om någon bryr sig men lägger upp lite mer bilder ändå!
kom på igår att jag borde ha vita fälgar och det vore en bra idé att lacka dem "själv" (Hartin) så pratade lite med honom och idag fixade vi färg och jag började slipa på! När han slutade började "vi" (Hartin) lacka de sjukt sjukt slitna fälgarna
Sprayburk FTW!
Efter några lager
Före
Och slutligen
Nu får man ju ha i åtanke att fälgarna var slitna innan och jag inte behöver 100% fininsh för det är ingen utsällningsbil utan den ska användas! Än så länge är jag väldigt nöjd med resultatet.
Jag införskaffade mig lite avgasbandage och gick löst med det, denna gången satt jag inte på toagolvet i enbart kalsonger då avgasbandage har en viss tendens att börja klia
Downpipen
Grenröret påbörjat
Får se om man lyckas få på gummit imorgon och börja montera grenrör osv osv.
Lämna gärna någon slags feedback om det är läsvärt/intresant annars är det ju bara onödigt att jag skapar en hel tråd på garaget istället för en mapp på skrivbordet