är det inte så att man bygger en sjua för att den ska vara lätt? att sätta i en v8 i en super lätt bil måste ju vara som att sätta en jetmotor på ett pappersflygplan? har varit på många banträffar med sjuor och det som man vill uppnå är lite 4bar i laddtryck utan ett motor som är villig att varva. det absolut bästa är att sätta i en hoj motor, med dessa 150hk kommer du köra ifrån nästan alla serietillverkade bilar tack vare bilens vikt. en Civic är svår att få igenom besiktningen och motorn sitter åt fel håll, om du är inne på v-tech så är det en s2000 motor som du är ute och letar efter. är det en v6:a som hägrar så har alfa en riktigt stilig motor som går riktigt bra! ska du åka turbo, högvarvigt, och en lätt motor så är inte en fiat uno turbo motor ett helt fel alternativ.
Ska du åka bana är turbo fel alternativ, (du skrev att du inte skulle göra det) men men... det blir problem med värmen, och du kan inte gasa i kurvorna pga spolup. kompressor is the Shit om du ska åka bana!
Ska du bara åka väg skulle jag rekomendera en c20xe eller en c-tech ev. en dura tech, det är ju trots allt ett beprövat kapitel och det finns många som kör med det!!
Hoppas att du kanske blev lite klokare! lycka till!
MvH
"Dont drive faster than your guardian angel can fly"