2964
Sök

Volvo 740 dör

4 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Heej! Har en volvo 740 från 1990 som börjat lägga av. När man är ute och kör så går varv räknaren ner i botten sen efter ett tag varvar den upp igen och håller på så med jämna mellanrum. i vissa fall dör den och då får man vänta ett tag. vad kan det vara för fel?

MVH Alexandra
Senast redigerat av Alexxandra (26 februari 2011)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 februari 2011
igenslammat bränslefilter kan ge dessa bekymmer!
kolla upp det, sen titta så Luftmassemätarn är hel ( LMM ) .
O checka luftfilter vilket skick den är i med.

C H E V R O L E T <3

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 februari 2011
Rätt tänkt, om detta inte hjälper ta en titt på bränslereläet, när det packar kan bilarna bete sig jävligt underligt. Mycket vanligt fel på Volvo.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

15 Inlägg
31 mars 2011
Kan vara igensotat spjällhus, samt den stora "slangen" från luftburken som går till spjällhuset.

mvh

17 Inlägg
31 mars 2011
Bränslefilter/Bränslepumpsreläet skulle jag gissa på, har bytt/lött om bränslepumpsrelä på ett par 740 som haft liknande problem.

154 Inlägg
30 augusti 2011
har fått samma problem på min, har byt bränsle pumpen (biltemas)
(inte den i tanken dock)
men nu går han piss trist på tomgång. går lite ojämt hmm

vad man prova är att smörja eller att byta tomgångs pump och se om det blir bättre.

byta bränsle pumpar, den i tanken kan vara lite svår men den under bilen är ganska lätt att byta.
ta då och byt bränske filter me.

har skälv köpt nytt relä idag men det hjälpte inte. för mig.

edit:
det kan bor på att en givare är trasig eller på gång att paja. på 80 talare som ja har 88b, så ska det sitta en på fördelaren. om den som min är trasig så dör bilen på tomgång eller när man kör så är det den som stullar. se hur den mår och lycka till.
Senast redigerat av volvo_740b (2 september 2011)

Sök