3807
Sök

Växel hoppar ur:/ Mitsubishi galant 2.5 v6

227 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Tänkte kolla om någon kan hjälpa mej? ¤:ans växel hoppar ur vid gaspådrag men den hoppar inte ur när man motorbromsar. Jag h själv ingen aning om va de kan va hmm
Ska byta ur oljan i lådan men jag ha ingen handbok så om någon vet hur mycke olja de ska va i dom så skule de åxå va tacksamt?smile
Ska tillägga att 2:an ha börjat hopa ur åxå men inte hela tiden som 4:ans växel.

Tacksam för alla svar=)


227 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#2
Ingen som ha nån aning?? =/


Kokar ris
923 Inlägg
1 mars 2011
#3
funderar lite på om det kan höra ihop med dåliga motorfästen, alltså så att när motorn rör sig så gör vxllänkaget det likaså, det vill säga om du inte har wirar istället. men som sagt bara en fundering.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

668 Inlägg
1 mars 2011
#4
På min kompis 745 som 2:an hoppade ur på fick han byta växellåda, dock så kan det ju varit pga att det bara är typ 3 timmars jobb på bakhjulsdriven bil speciellt volvo 700. Det jag menar är att det kanske inte är tvunget att byta låda men han gjorde det för det är så enkelt på den bilen


...has left the building...
4 474 Inlägg
1 mars 2011
#5
Högst troligt sliten låda, det kommer förvärras, dessvärre.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
2 mars 2011
#6
dawwe skrev:
Högst troligt sliten låda, det kommer förvärras, dessvärre.

vete tusan normalt brukar växlarna hoppa ur under motorbromsning då

hade det problemet på min 245turbo fick bittert erfara detta när jag skulle göra en rullande burnis på 2:an och tryckte på och slog till på kopplingn och 2:an hoppade ur vilket gjorde att en ventilbricka sprack och en styrning gick åt skogen
efter det så hoppa 2:an ur varje gång man motorbromsade om man inte höll i spaken

tror mer på dåliga motorfästen eller liknande

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 mars 2011
#7
Growe: Ja det är inte omöjligt...men: http://www.kia-forums.com/kia-carnival- … s-out.html

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
2 mars 2011
#8
dawwe skrev:
Growe: Ja det är inte omöjligt...men: http://www.kia-forums.com/kia-carnival- … s-out.html

kanske skiljer en del mellan en gammal hedlig m46:a och en japps låda

men dreven brukar vara formade så att dom ogärna glider ur när man har vrid på dreven

men om det är det som är problemet så är det vid synkringen felet ligger på som gör att inte växel ligger kvar

men som sagt har bara erfarenheter av m46:or och har bara rivit och monterat ihop m40 lådor
och det är en viss skillnad tanke på att det är typ 30år mellan tillverkningen av lådorna smile

Kör fort så hinner inget hända...

227 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
#9
Tack för alla svar big_smile
Ja e åxå inne på att nått motorfäste e lite dåligt. I allra värsta fall så måste ja byta låda.
E inte så himla duktig på just växellådor. Därför tänkte ja fixa lite info.
Ventilbrickor? Ska kolla upp lådan innan ja byter den iaf smile

Skriv gärna in info som kan behövas för renoveing smile
Av alla ja känner så e de bara ja som ha en jappsare, så de kan va lite anorlundare än någon annan bil smile


KHRacing
2 mars 2011
#10
kan vara dåliga bussningar i spakstället eller där växelvajrarna sitter fast i lådan med.
jag bytte mina på EVO´n till biltema kullager, rollerblades kullager för 9;90kr pasar rakt i

227 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
#11
KHRacing skrev:
kan vara dåliga bussningar i spakstället eller där växelvajrarna sitter fast i lådan med.
jag bytte mina på EVO´n till biltema kullager, rollerblades kullager för 9;90kr pasar rakt i

Ja va precis o kollade på dom idag faktiskt tongue De va faktiskt lite slappt just där. E de samma bussningar till galant som på en EVO? tongue Eftersom de va så billigt så kan ja nog lika gärna byta ut dom big_smile Skulle va riktigt skönt om de kunde funka!! big_smile


20 Inlägg
9 december 2013
#12
Hur slutade historien? Fick du reda på vad felet var med att växeln hoppade ur?
Med vänlig hälsning/ Bodin

~Gör vad du vill, inte vad du borde~


Sök