3034
Sök

Manta som förstabil???

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
10 mars 2011
http://www.garaget.org/?car=47965&image=939704 detta är alldelens lagom smile

skippa dunka dunkat.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

183 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
en fråga vad är "bättre" med mantan än med 740 in? smile

omega 3000 renovering

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 juli 2011
alex_152 skrev:

Utseendet och känslan, du borde förstått det vid det här laget när du ändå äger en tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

joncho
12 juli 2011
Slash skrev:
alex_152 skrev:

Utseendet och känslan, du borde förstått det vid det här laget när du ändå äger en tongue

och gilla o laga rost men rost finns ju på 740 med wink

183 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Slash skrev:
alex_152 skrev:

nee den går inte än.......

omega 3000 renovering

saabtok
1 306 Inlägg
12 juli 2011
Volvo544special65 skrev:
Bra, lättmekade och roliga bilar med klassikerpotential, nu när fjortisstämpeln till sist tvättats ur.

Tycker inte de ska "stylas", behåll den hyfsat original, snyggast och bäst så, pimpades sönder för mycket Mantor på 80- och 90-talet.

Givetvis så gör väl inte en lite personlig touch någonting. Men det finns inte många fina originalbilar kvar så kanske det vore något att satsa på ändå...

Angående billjud så vet jag inte...har för mig de har samma problem som MB, dvs. att tanken står mot ryggstödet så man har problem att få in basljud om man har låda i skuffen... Men billjud är inte intressant för mig så någon annan kan nog svara bättre.

Tanken sitter  bakom ryggstödet sad

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 juli 2011
joncho skrev:
Slash skrev:
alex_152 skrev:

Hehe det är något man får leva med på Oplar och Fordar tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

joncho
13 juli 2011
Slash skrev:
joncho skrev:
Slash skrev:

Hehe det är något man får leva med på Oplar och Fordar tongue

jo tack jag vet, opel är rost med annat ord smile

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
13 juli 2011
Hade en Manta B gsi Exclusive -86 som andrabil (men ändå inom några månader från att kortet skaffades) och den var riktigt rolig och mkt häftigare än alla 740 gl som rullade i stan, hade ju lamelldiff och så satte jag dit extraktorgrenrör och rally avgassystem, JR filter i borrad luftburk så den gick helt ok och lät underbart smile .

Min var iof inte i världens bästa skick så det slutade med en dålig ekonomisk affär då jag gick mer på utseende än övriga skicket, kostade lika mkt att fixa upp under det halvåret jag hade den som jag i slutändan sålde den för sad .

Ljud däremot tycker jag inte var så svårt, var tyvärr redan hål i dörrarna (i bakkant) så monterade 6,5" lightning audio högtalare som drevs av stereon och en JBL 12" i bagaget som drevs av ett enklare 2 kanal steg och den bilen spelade riktigt bra, ordentlig bas och riktigt fint ljud (det framsystemet är bland dom bästa jag haft).

- Time Attack -

joncho
13 juli 2011
mantan som första bil, den är betydligt fränare men ovanligare så frågan är om du vill ha den som första bil eller de är bättre o köra en 740 som inte är för fin o renovera mantan smile

183 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
jag har bestämt att jag ska fixa upp min så den blir riktigt bra skick försöka få den mer originalskick (det fattas inte mycket för de).
så som det är nu ska jag nog renovera upp den fixa alla småfel som finns på den.
sen kanske sälja den vidare, och säljer den endast till någon som har tiden och viljan att fortsätta renoveringen på den i mål om att få den i riktig bra originalskick för det är ett mycket bra projekt för den som vill renovera en manta  till ny/originalskick.

omega 3000 renovering

4 637 Inlägg
20 maj 2012
Härligt att det blev en Manta, fräna bilar! (Varför sura runt i en rätt ocharmig bil som t ex Volvo 740?)

De allra flesta krockar INTE sin första bil och har man en bil men är skapligt rädd om är risken mindre att man kör ihäl sig och det kan kännas tryggt. En Manta kanske man inte lägger ställ på precis brevid en massa lyktstolpar? Lycka till!

5 111 Inlägg
20 maj 2012
...fast med tanke på hur roliga dessa bilar är att köra så finns det nog alltid en lockelse. wink

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
20 maj 2012
Jag måste erkänna att jag inte hade det bästa omdömet som 18 åring och min Manta gick på ställ på väldigt olämpliga ställen emellanåt roll
Lockelsen är stor med rwd.

- Time Attack -

183 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
jag ska då inte förstöra den med massa ombygnationer!! smile som sagt så blire 400 lysen och gsi framspoiler. sen tänker jag inte bygga om den mer. och självklart kommer alla orginaldelar att finnas kvar.

är faktiskt lite sugen på en s13. men ska göra manta till att börja med smile

omega 3000 renovering

183 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
på tisdag ska hon besiktigas hoppas allt går bra! big_smilebig_smile

omega 3000 renovering

183 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
FAN VA NÖJD MAN ÄR IDAG!!!! äntligen är Mantan besiktigad!!!

omega 3000 renovering

183 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
mantan är död :`( sad sad sad sad jag fick ju ialla fall 60 mil med hon......

omega 3000 renovering

saabtok
1 306 Inlägg
25 juni 2012
tråkigt att höra min första bil var en manta gsi 87á

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 122 Inlägg
25 juni 2012
alex_152 skrev:
mantan är död :`( sad sad sad sad jag fick ju ialla fall 60 mil med hon......

vad i helvete hände gick ju igenom bes idag?

gasa nu foer faen!

Sök