3087
Sök

Manta som förstabil???

183 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
#1
tja jag undrar hur manta är som förstabil? och hur man kan styla dom och bygga bra billjud i dom?? smile

omega 3000 renovering

5 111 Inlägg
3 mars 2011
#2
Bra, lättmekade och roliga bilar med klassikerpotential, nu när fjortisstämpeln till sist tvättats ur.

Tycker inte de ska "stylas", behåll den hyfsat original, snyggast och bäst så, pimpades sönder för mycket Mantor på 80- och 90-talet.

Givetvis så gör väl inte en lite personlig touch någonting. Men det finns inte många fina originalbilar kvar så kanske det vore något att satsa på ändå...

Angående billjud så vet jag inte...har för mig de har samma problem som MB, dvs. att tanken står mot ryggstödet så man har problem att få in basljud om man har låda i skuffen... Men billjud är inte intressant för mig så någon annan kan nog svara bättre.


joncho
3 mars 2011
#3
Manta är coola, retropower!

2 230 Inlägg
3 mars 2011
#4
om du ska "styla" så sätter du på ett 400kitt ^^ biljud är nej nej tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 212 Inlägg
3 mars 2011
#5
försök att hitta ett fint ex av -86 till 88, av dessa kan du göra mkt kul...

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

5 111 Inlägg
3 mars 2011
#6
Nja... Är trots allt inte de tidigaste modellerna de snyggaste, innan det kom en massa påhängd plast, med smäckra kromstötfångare, den enklare grillen, och gärna med vinyltak också.... Mumma...


1 212 Inlägg
3 mars 2011
#7
Volvo544special65 skrev:
Nja... Är trots allt inte de tidigaste modellerna de snyggaste, innan det kom en massa påhängd plast, med smäckra kromstötfångare, den enklare grillen, och gärna med vinyltak också.... Mumma...

jo jag håller med dig! hade ju själv en manta 71 som jag som 18:åring snurrade mkt med....men dessa går inte att få tag på med i hyfsatt skick till en bra peng.. 86-88 går att turbokonvertera till en rimlig kostnad.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

5 111 Inlägg
3 mars 2011
#8
Ah, ja, jo, Manta A är ju mer eller mindre utrotade, fast ack så vackra. Men tänkte på de tidiga B-modellerna.

Vad skiljer i motorn före och efter 86 då?


280 Inlägg
3 mars 2011
#9
ja, en bra första bil:) en sänkning och finare fälgar, sen behövs det inte så mycket mer tkr jag..
Senast redigerat av worlax (3 mars 2011)

1 212 Inlägg
3 mars 2011
#10
Volvo544special65 skrev:
Ah, ja, jo, Manta A är ju mer eller mindre utrotade, fast ack så vackra. Men tänkte på de tidiga B-modellerna.

Vad skiljer i motorn före och efter 86 då?

86 dök nya gsi modellen upp. två liters, diffad och en massa plast.. men går att göra mkt med.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 mars 2011
#11
Manta är ju brutalkul på vintern och på grus. Antingen behåller man bilen skapligt orginal eller så kan man köpa en färdigsabbad. Jag har en 164 som vinterbil och den är redan 80-talsskadad, det går fan aldrig att återställa den, lite synd faktiskt. Annars kanske det finns några gamla rallymantor att köpa till vettiga pengar? En rallypreppad gammal opel är faktiskt helvetes kul. big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 111 Inlägg
3 mars 2011
#12
kenth66 skrev:
Volvo544special65 skrev:
Ah, ja, jo, Manta A är ju mer eller mindre utrotade, fast ack så vackra. Men tänkte på de tidiga B-modellerna.

Vad skiljer i motorn före och efter 86 då?

86 dök nya gsi modellen upp. två liters, diffad och en massa plast.. men går att göra mkt med.

Men hade inte gamla GT/E tvåliters motor också de senare åren, 1900an försvann väl på 70-talet?


Tvivlare
2 266 Inlägg
3 mars 2011
#13
Fruktansvärt tuffa bilar! Svårt dock att hitta rostfria, opimpade exemplar. Hutlöst dyra om du själv ska stå på den.

https://www1.garaget.org/archive/9/8446/115986/115986-1098897.jpg

Mantan som jag själv hade som förstabil

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

280 Inlägg
4 mars 2011
#14
MantaRobin skrev:
Fruktansvärt tuffa bilar! Svårt dock att hitta rostfria, opimpade exemplar. Hutlöst dyra om du själv ska stå på den.

http://www1.garaget.org/archive/9/8446/115986/115986-1098897.jpg

Mantan som jag själv hade som förstabil

Såg då jävligt frän ut=)

Forummoderator
26 349 Inlägg
4 mars 2011
#15
Trådskaparen borde ju veta eftersom han redan har en Manta? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 111 Inlägg
4 mars 2011
#16
Min tanke det med - eller har han lyssnat så många på alla 18-åriga fantomer som tycker Volvo 740 GL är världens snabbaste, vackraste och körgladaste bil att han börjat vackla i tron? big_smile
Senast redigerat av Volvo544special65 (4 mars 2011)


4 637 Inlägg
4 mars 2011
#17
Köp! Mkt snygga bilar.

183 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#18
min är orginalskick ingen rost, lacken orginal stolar inredning. de ändå som inte är orginal är sidokjolarna wink
det blir väl att köpa recarostolar gsi framspoiler 400 lysen sen har jag inte riktigt bestämt mig om ljudet än.

omega 3000 renovering

183 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#19

omega 3000 renovering

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
10 mars 2011
#20
köp inge jävla ljud kost ba en massa kosing sen får man aldrig igen cashen..du har ju motorljudet räcker inte det? 2 1/2" pipa raka rör"!

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3


Sök