3613
Sök

850 kamaxel inställning?

496 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#1
när man nollställer 850, så ska första kolven vara längst upp?, hade för mig att nån sa det till mig..?


496 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#3
Frozen1985 skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1929654 :-)

Vet att han säger så, men en annan kille sa att ettans kolv ska vara längst upp?


8 253 Inlägg
6 mars 2011
#4
Ettan i topp är bara att glömma om man vill att motorn ska starta. Märkningarna eller tolk är det som gälletr om man vill få allt som det ska stå.


496 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Ettan i topp är bara att glömma om man vill att motorn ska starta. Märkningarna eller tolk är det som gälletr om man vill få allt som det ska stå.

Jag körde efter märkning. men vet att det finns 2varv på vevaxeln, menar att ettan stog i topp när jag ställde in den efter märkning. stämmer inte detta?, mvh Jocke


Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
97 Inlägg
7 mars 2011
#7

Bra länk!
:-)


97 Inlägg
7 mars 2011
#8
Annars så kan man göra som polarn brukar göra, skit i alla tolkar o markeringar, se till att sakerna är rena, ha en bra färg som fäster även om det är lite fett, måla sedan med en smal "konstnärspensel/leksaksaffären duger" egna markeringar innan du(ni river isär. då är problemet inte så stort.

Vad gäller att 1:an ska stå i topp, är en normal grundregel, vilket gäller även denna motor, men oavsett detta så måste den stå i topp på rätt varv, annars kajkar allt ur i alla fall, men utöver det måste man sedan följa de markeringar som finns för att få det rätt. Tolkar är något som är till för proffsverkstaden, de är normalt sett dyra, och de snabbar upp momenten avsevärt, och utan någon som helst risk att det blir fel.

Och om man inte vill hamna i knipan ska man nog inte skruva med det utan att veta vad man gör.

Men man lär sig alltid något nytt...
Lycka till, länken ovan är superbra.



Sök