3553
Sök

Ska motorerna på Mercedes C32 AMG Vibrera?? Hjälp!!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 mars 2011
#21
AnbardizIce skrev:
Nej inga missljud från motorn, dock tyckte jag inte som att det var 354hk under huven när jag tryckte på gasen, dessutom nämnde han att han vill byta kompressor och kompressor rem  för att få ut 490hk. Kanske kompressorn som gått eller?

Jo det är just det jag tänkte, det behöver inte alltid vara missljud för att lagerna skall vara dåliga även om det vanligtvis är så. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

113 Inlägg
7 mars 2011
#22
Dieselsmurfen skrev:
Han anger modell 2002. Det är en 2001.

Han har bytt till Xenon. Utan nivåreglering på dessa kan det bli problem på bes.

Bilen är obes. Senast godkänd 2009 Då den hade gått 16808 mil.

Bilen är importerad 2007.

6 ägare!!!

Tror snarare att det automatiskt blir så när du skriver in bilens regnr så att teknisk data ska synas på blocket och inte han själv som uppgett. Så just det är nog inget han ska hänga upp sig på. Antagligen en sen 2001 som reggas som en 2002 fast tillverkningsdatumet blir 2001. Borde du juh veta som försäljare wink

Tog några länkar lite snabbt som exempel från blocket som det står 2 olika årsmodell på.

http://www.blocket.se/alvsborg/Subaru_I … 18&w=3
http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A4_1 … 18&w=3

Till Ts. Fin bil för övrigt men som nån skrev, gå på magkänsla. Känns det minsta misstänksamt så hade jag skippat den. Trots allt inte billigt och reparera om det skulle visa sig vara större problem.

Mvh Hexon

6 632 Inlägg
7 mars 2011
#23
Akta dig för sånt..jag köpte min Merca med ojämnt tomgång, vibrerade ganska bra också

De var blandat av skurna lager, och sen sköt 1ans kolv så de blev ny motor wink

De/Dem

Forummoderator
18 003 Inlägg
7 mars 2011
#24
Hexon skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Han anger modell 2002. Det är en 2001.

Han har bytt till Xenon. Utan nivåreglering på dessa kan det bli problem på bes.

Bilen är obes. Senast godkänd 2009 Då den hade gått 16808 mil.

Bilen är importerad 2007.

6 ägare!!!

Tror snarare att det automatiskt blir så när du skriver in bilens regnr så att teknisk data ska synas på blocket och inte han själv som uppgett. Så just det är nog inget han ska hänga upp sig på. Antagligen en sen 2001 som reggas som en 2002 fast tillverkningsdatumet blir 2001. Borde du juh veta som försäljare wink

Tog några länkar lite snabbt som exempel från blocket som det står 2 olika årsmodell på.

http://www.blocket.se/alvsborg/Subaru_I … 18&w=3
http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A4_1 … 18&w=3

Till Ts. Fin bil för övrigt men som nån skrev, gå på magkänsla. Känns det minsta misstänksamt så hade jag skippat den. Trots allt inte billigt och reparera om det skulle visa sig vara större problem.

Det framgår faktiskt av annonsen att modellåret är just 2001. Men med tanke på frågan om Xenon så är det ju intressant!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 mars 2011
#25
Malheus skrev:
Akta dig för sånt..jag köpte min Merca med ojämnt tomgång, vibrerade ganska bra också

De var blandat av skurna lager, och sen sköt 1ans kolv så de blev ny motor wink

Så synd på den fina 124an du hittade, man får passa sig för säljare med dubbel agenda och efter vad Dieselsmurfen berättar verkar denna säljaren lite lurig, oavsett om man menar väl eller vill bli av med ett vrak berättar man kanske inte om vibrationer bara för att en spekulant påstått att dessa finns, men det övriga om tex. besiktning låter mer skumt...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
#26
Tack för all er hjälp och alla svar hörni (speciellt du diselsmurfen) ni har varit till stor hjälp, och jag har tagit mitt beslut att låta bli just denna c32 amg, som sagt jag träffade han och bilen och allt verkar skumt, dessutom priset som han begär går ju bara att drömma om. Men jag är fortfarande intresserad av en c32 amg eller en bmw m3 e46 så om det är någon ärlig där ute som är intresserad av byte mot en touareg så bara hojta till.
Tack ännu en gång


Forummoderator
18 003 Inlägg
7 mars 2011
#27
AnbardizIce skrev:
Tack för all er hjälp och alla svar hörni (speciellt du diselsmurfen) ni har varit till stor hjälp, och jag har tagit mitt beslut att låta bli just denna c32 amg, som sagt jag träffade han och bilen och allt verkar skumt, dessutom priset som han begär går ju bara att drömma om. Men jag är fortfarande intresserad av en c32 amg eller en bmw m3 e46 så om det är någon ärlig där ute som är intresserad av byte mot en touareg så bara hojta till.
Tack ännu en gång

Tack och lycka till! Klokt beslut tror jag! Tänk på att ska du byta din bil mot något annat så får den inte ha en "Kreditspärr" (Dvs bilen på avbetalning) inte din heller för den delen. Då blir det duktigt komplicerat! Kör hårt annars!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 mars 2011
#28
Hmm, mystiskt med så många ägarbyten på kort tid. Hela den här bilen verkar skum så jag tror nog att TS tog rätt beslut smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

195 Inlägg
7 mars 2011
#29
RD_87 skrev:
Hmm, mystiskt med så många ägarbyten på kort tid. Hela den här bilen verkar skum så jag tror nog att TS tog rätt beslut smile

Tror det blir lätt så när bilen är såpass kraffull. Folk köper en kraftfull bil och märker sen att de inte har råd att äga den och måste sälja.

Forummoderator
18 003 Inlägg
7 mars 2011
#30
RD_87 skrev:
Hmm, mystiskt med så många ägarbyten på kort tid. Hela den här bilen verkar skum så jag tror nog att TS tog rätt beslut smile

Jo det känns väl sådär MEN: "Lyxbilar" som varit med några år brukar inte helt sällan ha haft många ägare. Vet inte varför men kanske tröttnar de fortare? Hatar att tanka?

Hade en Merscedes S600SE -92 i slutet av 90-talet. Den hade haft sjukt många ägare och jag kollade med tidigare ägare så långt jag kunde och även servicear. Det var inga fel fel på bilen så långt. Allt var ok! Men som många ägare sa: Den är inte gratis att köra! Vilket även jag märkte. En V12:a på över 400 Hk drog litegrann!

Kolla alltid med tidigare ägare så långt det går! Väl investerade pengar och tid!!!

Men som sagt: Tror även jag att denna bil känns lite väl lurig?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 mars 2011
#31
Jag åkte lite gammal E23 förut, bilar som var skitdyra nya brukar ju vara hyggligt servade men det finns självklart undantag. Dessutom finns det ju människor som lever på bilskojerier tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

113 Inlägg
7 mars 2011
#32
Dieselsmurfen skrev:
Hexon skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Han anger modell 2002. Det är en 2001.

Han har bytt till Xenon. Utan nivåreglering på dessa kan det bli problem på bes.

Bilen är obes. Senast godkänd 2009 Då den hade gått 16808 mil.

Bilen är importerad 2007.

6 ägare!!!

Tror snarare att det automatiskt blir så när du skriver in bilens regnr så att teknisk data ska synas på blocket och inte han själv som uppgett. Så just det är nog inget han ska hänga upp sig på. Antagligen en sen 2001 som reggas som en 2002 fast tillverkningsdatumet blir 2001. Borde du juh veta som försäljare wink

Tog några länkar lite snabbt som exempel från blocket som det står 2 olika årsmodell på.

http://www.blocket.se/alvsborg/Subaru_I … 18&w=3
http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A4_1 … 18&w=3

Till Ts. Fin bil för övrigt men som nån skrev, gå på magkänsla. Känns det minsta misstänksamt så hade jag skippat den. Trots allt inte billigt och reparera om det skulle visa sig vara större problem.

Det framgår faktiskt av annonsen att modellåret är just 2001. Men med tanke på frågan om Xenon så är det ju intressant!

Ok, då förstår jag, my bad wink Trodde ni menade det skulle vara att ägaren försökt och fiffla genom att uppge annan årsmodell.

Mvh Hexon

Aldrig nöjd
804 Inlägg
7 mars 2011
#33
Sälj bilen och leta ny bil på dina villkor. Du förlorar alltid på att gå med på ett byte, folk är äckligt oärliga.

Livet är för kort för att äga Volvo.


Sök