2793
Sök

Setup för 400hk i saab 9-5? (t5 kolvar , stakar och kammar )

126 Inlägg
9 mars 2011
#21
som sagt så kostar de att komma dit om man vill ligga på den säkra sidan! Har just byggt klart min motor och besiktat bilen idag. har tagit bort balansaxelkedjan och kan inte märka nån skillnad alls på nå vibrationer!! jag ska köra med 630 spridare, walbro255 pump och IHI rx6b turbo( typ gt30). men ist för T5 kammar har jag b202turbo kammar som lämnar effekten lite högre upp i registret. jag skulle bygga en budget motor men de sket sig.. köpte smidda JE kolvar, alla lager i hela motorn blev nya, alla packningar och oringar bytte jag. andra topplocksbultar från EXD.se( lika som arp fast billigare). De är lika bra att kosta på när man ändå ska isär med skiten!! koppling köpte jag från racestuff.se som kalle här ovan nämde.


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
9 mars 2011
#22
Iom att du bytt topplocksbultarna så har du en värre motor än i min racebil, så du kan känna dig säker på att det inte rasar på ett tag iaf wink cool

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#23
tack för alla svar har hjälpt till väldigt mycke..
jag ska byta till t5 stakar , kolvar o kammar i min t7 motor.. alltså så byter jag givetvis alla lager o packningar när jag endå har skiten nere..

det där med turbo får ja kika närmare på.. känns dumt å slänga dit en 19t eftersom den bottnar ganska fort?

och koppling blir en sinterlamell med racetryckplatta.
rista och skaka lite ska de göra när man kör trimmat ju? smile


MVH



Sök