3818
Sök

Volvo 745 drar mkt soppa fast går som den ska :P

1 062 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
tjo

745an drar lite mkt soppa tkr jag kommer 36 mil på en tank tongue

745an e en -92 alltså regina skitet men den felkodar inte lr ngt sådant. Kan det vara typ temp givaren som gett sig å visar -20 typ så den går på tjåken hela tiden lr ngt sådant?

när bilen e redigt kall så går den på 2 burkar bara med precis som den inte orkade tända soppan den får, men varvar man till den ett par gånger så går den fin fint sen bara det att den drar lite mkt soppa tongue

ngn som har en liten aning va det kan vara?

mvh
Senast redigerat av wildboy_87_ (9 mars 2011)

Team Björkeryd

1 008 Inlägg
9 mars 2011
Mycket stadskörning och/eller korta körsträckor kombinerat med tung högerfot?

1 062 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
rak väg 2 mil till jobbet å sen hem igen å visst gasar jag ibland men inte så den ska dra som min trimmade 945turbo gjorde å den kördes HÅRT tongue XD

Team Björkeryd

Sir skrotnisse
191 Inlägg
9 mars 2011
Lmm

1 062 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Regina har inte lmm men om en lh2.4 bil skulle pajja lmm skulle den ju gå piss med

Team Björkeryd

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
9 mars 2011
om den går på 2burkar när du startar den så går den knappast som den ska

min första tanke är tjuvluft
börja med att byt insugspackning och spridar tätning om den nu går på 4burkar så kommer den troligen gå snålt

förusätter att stift,fördelarlock,rotor är bytt
för det är saker som är a-o att börja med

Kör fort så hinner inget hända...

Skaune
9 mars 2011
Låga eller höga varv på tomgång? svajjande tomgång? Som growe säger kan vara tjuvluft, ta en burk startgas o spraya runt insuget m.m o se om den går upp i varv, gör den det så tjuvluftar den! Om du har öppet filter så spraya då INTE på det! wink utan bara runt vacumslangar o insug etc! Du har LH Jetronic 2.4, kan vara kallstartsventilen som spökar, vad visar motortempen när den borde vara varm? Sen har du inte choke på denna bil! wink
Kolla stiften hur dom ser ut, antagligen är dom ganska svarta vid de här laget! En vanlig orsak till att en bil drar hiskeliogt med soppa är t.ex att sonden gått sönder, då kan den inte reglera som den ska!
Är du säker på att din OBD fungerar? får du blinkningar etc? ibland vet jag att vissa< uttag strejkar o vill inte visa nått alls!

1 062 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Den går på 2 burkar typ 3 sek när man startat om det e kallt ute -0 lr kallare.

tändstift e bytt annat e kollat så det va ok för en månad sen typ å då drog den mkt då med men kan ut å kolla det igen men hade det vart kasst hade den väl missat mer på tändningen å inte bara dragit massa soppa väl?

Ska kolla upp insugspackningen med.

Och jag har INTE lh2.4 utan Regina piss.

Motortempen e precis där den ska vara den med.

Team Björkeryd

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 mars 2011
den läcker inte i nån slang vid armaturen då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 062 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
inget droppande alls under bilen hmm bytte soppafiltret för det läckte lite innan men nu e det torrt överallt under

Team Björkeryd

87 Inlägg
9 mars 2011
som de va på en 740 jag hade förr så va de lamdan, med den bilen kom man ca 27mil på en tank, sen bytte jag den och då va den inte lika törstig längre smile

Sök