3937
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

270 810 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
548 Inlägg
6 april 2011
#21
Då tycker jag du gjort ett bra val! smile

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#23
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-9760b50fd36be923942a93b221b8e30a_large.jpg
Hehe lite storleksskillnad lol

548 Inlägg
8 april 2011
#24
Det är nu man börjar förstå varför avgashuset är lite väl litet på TD04 aggen!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#25
Drift-is-the-shit skrev:
Det är nu man börjar förstå varför avgashuset är lite väl litet på TD04 aggen!

haha ja verkligen!

571 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#26
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-30da69ab7d6cc503f510a62ffb7cb24a_large.jpg
Provmontera grenrör, turbo och dp! har tagit bort fuelrail å spridarna också.
Får va allt för denna dag.

548 Inlägg
8 april 2011
#27
Ser bra ut! Ser ut som du hinner före mig på uppstarten! smile

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#28
Drift-is-the-shit skrev:
Ser bra ut! Ser ut som du hinner före mig på uppstarten! smile

Tack:) Jasså får ta å kika din tråd också. Mycke små pill kvar! vi får vi se vems motor som rasar först, haha

548 Inlägg
8 april 2011
#29
Har varit sjuk så har inte haft tid/ork att skruva. Ska börja lite imorgon eller på söndag tror jag. Jag har ju en del kvar..  Väntar just nu på en 60Ml spruta som jag ska mäta förbränningsrummen med! 

Ja du haha. Det kan bli spännande att se faktiskt, man brukar ju inte vara lätt på högerfoten heller! Hur långt hade din gått?

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#30
Drift-is-the-shit skrev:
Har varit sjuk så har inte haft tid/ork att skruva. Ska börja lite imorgon eller på söndag tror jag. Jag har ju en del kvar..  Väntar just nu på en 60Ml spruta som jag ska mäta förbränningsrummen med! 

Ja du haha. Det kan bli spännande att se faktiskt, man brukar ju inte vara lätt på högerfoten heller! Hur långt hade din gått?

Jaha på så vis! ja då kanske jag hinner lite före med uppstart:P
Den har gått 22. så den ska nog va ganska fräsh. Gäller å hålla kolla så den inte spikar bara:)

548 Inlägg
8 april 2011
#31
Okok, ingen fara alls tror jag. Min hade gått 22 när jag köpte den. Nu står den på 28.8 och verkar vilja ha mer wink

Nej spikningar som är farligt, och höga varv länge med högoljetemp (rätt viktigt med bra olja)

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#32
Drift-is-the-shit skrev:
Okok, ingen fara alls tror jag. Min hade gått 22 när jag köpte den. Nu står den på 28.8 och verkar vilja ha mer wink

Nej spikningar som är farligt, och höga varv länge med högoljetemp (rätt viktigt med bra olja)

jävlar då har du kört ett tag med den:O
Precis, oljetemp oljetryck och en bredbandslambda:)

548 Inlägg
8 april 2011
#33
Ja, och jag har kört allt annat än lugnt, jag har alltid pressat den varje gång jag varit ute wink

Precis bredbandslambda är viktigt när man labbar med egna dimensioner på lmm.. jag skaffade de nu för att vara lite seriös.

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#34
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-7010448c47d83fe0c792becf7f0194ac_large.jpg
Tagit bort IC idag!

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-888d6f602f9441cd91483243fd51f675_large.jpg
Provmonterade lite, får klura ut nå fästen sen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-c91316ee4868adceb570bb8be9bac060_large.jpg
Eftersom turbon inte har vattenkylning tog jag en slang från en 940 med sugmotor.
Har inte fått bort diffen än. Vet inte riktigt hur jag ska lossa drivaxlarna.. Får ta å läsa lite i min haynes bok imorgon smile

2 419 Inlägg
10 april 2011
#35
Drivaxlarna är riktigt lätta att får loss, du får plocka bort allt som har med bromsar att göra sen är det bara att dra ut dem smile


571 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#36
strandberg31 skrev:
Drivaxlarna är riktigt lätta att får loss, du får plocka bort allt som har med bromsar att göra sen är det bara att dra ut dem smile

Aha, så handbromsbackarna och skiten måste också loss:/ ska ut å försöka snart då:)
Senast redigerat av _Persson_ (10 april 2011)

2 419 Inlägg
10 april 2011
#37
_Persson_ skrev:
strandberg31 skrev:
Drivaxlarna är riktigt lätta att får loss, du får plocka bort allt som har med bromsar att göra sen är det bara att dra ut dem smile

Aha, så handbromsbackarna och skiten måste också loss:/ ska ut å försöka snart då:)

yes! minns inte riktigt men tror bromssköldarna måste bort också!


173 Inlägg
10 april 2011
#38
strandberg31 skrev:
_Persson_ skrev:
strandberg31 skrev:
Drivaxlarna är riktigt lätta att får loss, du får plocka bort allt som har med bromsar att göra sen är det bara att dra ut dem smile

Aha, så handbromsbackarna och skiten måste också loss:/ ska ut å försöka snart då:)

yes! minns inte riktigt men tror bromssköldarna måste bort också!

broms sköldarna måste inte bort smile

556 Inlägg
10 april 2011
#39
de här ska följas! smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

571 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#40
Marbu skrev:
de här ska följas! smile

Trevligt:)


Sök