3140
Sök

740 GL, värd att lägga tid på?

739 Inlägg
18 mars 2011
#21
extrembygge o extrembygge vetifan om det är dock är det om man "orka" wink

154 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#22
Jag känner att motivationen växer, men besitter inte kunskapen. hmm

739 Inlägg
18 mars 2011
#23
nej de är klart men därför vi är här för att hjälpa till om det inte går för dig smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
18 mars 2011
#24
SNÄLLA inget skit och styling på den bilen. Tänk såhär: det finns inga fina 740 kvar. Nästan ALLA ägs av ungdommar som tror at add on kjolar och alu vinge ger bilen 450hk med japsdämpare och extra mätare så ligger de runt 500hk sträcket big_smile

Nej ha den i samma skick som den är nu, grymt bra puts samt ren o fin inv... synd o förstöra en till 740

"just my 2 cents"

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

154 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#25
Kan jag fortsätta i den här tråden eller behöver jag göra en projektlogg?

I vilket fall så är torkarna + motorerna bort plockade och plastbitarna under lycktorna lackade i mattsvart nu. Liten uppdatering än så länge. Ska införskaffa xeon-look kittet jag hittade till nästa månad förhoppningsvis.

Någon som vet om det finns 88bans baklycktor med vita blinkers? Eller är det 90ans som gäller om man ska ha vita?

154 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#26
PITSTOP skrev:
SNÄLLA inget skit och styling på den bilen. Tänk såhär: det finns inga fina 740 kvar. Nästan ALLA ägs av ungdommar som tror at add on kjolar och alu vinge ger bilen 450hk med japsdämpare och extra mätare så ligger de runt 500hk sträcket big_smile

Nej ha den i samma skick som den är nu, grymt bra puts samt ren o fin inv... synd o förstöra en till 740

"just my 2 cents"

Förstår dig totalt, jag är lite emot sänkning och extrem styling. Men jag tycker man kan satsa på en ljudanläggning, lite nya lampor runt om samt vita blinkers och nya fälgar. Det är väl ändå inte för mycket?

739 Inlägg
18 mars 2011
#27
sänkning behöver inte vara extremt man kan ju sänka den lite så att det inte är ett stort hål över däcken samt väghållningen förändras, en orginal 740 är som en båt annars ;p men smaken är som baken

154 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#28
vofloo skrev:
sänkning behöver inte vara extremt man kan ju sänka den lite så att det inte är ett stort hål över däcken samt väghållningen förändras, en orginal 740 är som en båt annars ;p men smaken är som baken

Jo, får se hur det ser ut med 18" däck först innan man bestämmer sig. Känns lite äckligt över 160 i kurvorna som den är nu. tongue

739 Inlägg
18 mars 2011
#29
jo jag har kapade på min gammla 740 90-  tro jag hade 2.5fram och 2 bak bortkapat då va de perfekt höjd smile

Skåning
739 Inlägg
18 mars 2011
#30
PITSTOP skrev:
SNÄLLA inget skit och styling på den bilen. Tänk såhär: det finns inga fina 740 kvar. Nästan ALLA ägs av ungdommar som tror at add on kjolar och alu vinge ger bilen 450hk med japsdämpare och extra mätare så ligger de runt 500hk sträcket big_smile

Nej ha den i samma skick som den är nu, grymt bra puts samt ren o fin inv... synd o förstöra en till 740

"just my 2 cents"

Jag håller med detta inlägg till 100%.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

25 Inlägg
23 mars 2011
#31
går och köra utan fjädrar provat men hoppigt(:


Forummoderator
26 361 Inlägg
23 mars 2011
#32
Ibanezman skrev:
PITSTOP skrev:
SNÄLLA inget skit och styling på den bilen. Tänk såhär: det finns inga fina 740 kvar. Nästan ALLA ägs av ungdommar som tror at add on kjolar och alu vinge ger bilen 450hk med japsdämpare och extra mätare så ligger de runt 500hk sträcket big_smile

Nej ha den i samma skick som den är nu, grymt bra puts samt ren o fin inv... synd o förstöra en till 740

"just my 2 cents"

Jag håller med detta inlägg till 100%.

Jag också. Det börjar ärligt talat bli ont om orginalare av 700-serien nu. De är alldeles för våldtagna av ungdomarna idag.
Trådskaparen har med respekt från min sida om han går mot strömmen och går på orginalstuket i stället.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
23 mars 2011
#33
Volvo740Danne skrev:
PITSTOP skrev:
SNÄLLA inget skit och styling på den bilen. Tänk såhär: det finns inga fina 740 kvar. Nästan ALLA ägs av ungdommar som tror at add on kjolar och alu vinge ger bilen 450hk med japsdämpare och extra mätare så ligger de runt 500hk sträcket big_smile

Nej ha den i samma skick som den är nu, grymt bra puts samt ren o fin inv... synd o förstöra en till 740

"just my 2 cents"

Förstår dig totalt, jag är lite emot sänkning och extrem styling. Men jag tycker man kan satsa på en ljudanläggning, lite nya lampor runt om samt vita blinkers och nya fälgar. Det är väl ändå inte för mycket?

det är helt ok om man gör det rätt. dvs tidsenliga fälgar typ 17" eller MAX 18" och en lagom sänkning så kommer den att vara snygg o ovanligt smile sen när det gäller ljud anlägging så skulle jag satsa på ett grymt pkt av nån känd tillverkaren och andvända original plats än att hålla på och sätta in 5 högtalare i varje dörr cool

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

154 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
#34
PITSTOP skrev:
Volvo740Danne skrev:
PITSTOP skrev:
SNÄLLA inget skit och styling på den bilen. Tänk såhär: det finns inga fina 740 kvar. Nästan ALLA ägs av ungdommar som tror at add on kjolar och alu vinge ger bilen 450hk med japsdämpare och extra mätare så ligger de runt 500hk sträcket big_smile

Nej ha den i samma skick som den är nu, grymt bra puts samt ren o fin inv... synd o förstöra en till 740

"just my 2 cents"

Förstår dig totalt, jag är lite emot sänkning och extrem styling. Men jag tycker man kan satsa på en ljudanläggning, lite nya lampor runt om samt vita blinkers och nya fälgar. Det är väl ändå inte för mycket?

det är helt ok om man gör det rätt. dvs tidsenliga fälgar typ 17" eller MAX 18" och en lagom sänkning så kommer den att vara snygg o ovanligt smile sen när det gäller ljud anlägging så skulle jag satsa på ett grymt pkt av nån känd tillverkaren och andvända original plats än att hålla på och sätta in 5 högtalare i varje dörr cool

Jo, men väljer nog ett system som är lätt att plocka ur bilen. Jag fick inbrott bara för någon månad sedan då de öppnade centrallåset genom att slå hål i bakrutan och räcka sig fram till förardörren.

DLS
1 147 Inlägg
24 mars 2011
#35
Sparar pengarna tills du köpt en riktig bil..

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
24 mars 2011
#36
En början är ju nya fräscha nummerplåtar. Sen tycker jag inte xenonlook eller riktig xenon passar på en gammal bil där det är uppenbart att det inte är orginal. Tycker du skall hålla den orginal då det börjar bli ovanligt att se fräscha 740 på vägen vilket din verkar va. Vill du göra något så hade en LITEN sänkning och ett par 17" max 18" suttit fint. Sen satsa på att renovera, fixa i ordning osv finns alltid nått att fixa på en gammal bil.


OUTLAW1
24 mars 2011
#37
Volvo740Danne skrev:
Nu har jag hittat Xeonlook lampor till hel/halv ljus, parkeringslyktor samt extraljusen för ca 500:-

varför inte xenonkonvertera den istället...
sedan skippa ledslingorna under lamporna o satsa på en slinga runt utkanten på blinkersglasen istället som har både positions ljus och blinkers i ett...finns på xenonkungen tex..

739 Inlägg
24 mars 2011
#38
exenonkungen är dyrt jag har en sida där det är billgit dock kan man få tull på det men exeno kostar 300-500kr

The one and only
1 091 Inlägg
24 mars 2011
#39
vofloo skrev:
exenonkungen är dyrt jag har en sida där det är billgit dock kan man få tull på det men exeno kostar 300-500kr

Vad är exeno? Någon ny typ av lampor elr? roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

739 Inlägg
24 mars 2011
#40
fel stavning "xenon" hehe:p


Sök