Uppdatering 940:Nya delar:Har inhandlat lite nya delar till bilen, nytt strålkastarglas till passagerar sidan, autodown relä och en snowcap av Ghurra här på forumet och sen ett nytt expansionskärl på bilia. Så nu har jag två nya strålkastarglas som troligen ska på i helgen om jag hinner.
Snowcapen har jag inte bestämt om jag ska montera på eller inte, hört att det ska kunna bli repor av den och det vill jag verkligen inte ha om man skulle vilja ta bort den och köra utan vid ett senare tillfälle.
En polares 940 gick till skroten i veckan så har lyckats få lite roliga delar från den med. Autodown relä och elhissknappar, 2,5" BSR rostfritt avgassystem cat-back, högtalargaller med plåtnät till alla 4 dörrar(har plast bak), BSR-trimchip till FTT, avskärmning för öppet luftfilter.
15 000 mil-service:Inte så jättekul men måste göras, ska in imorgon bitti till bilia segeltorp för 15 000 mils servicen(kamrem, vevhusventilation, oljebyte och kontrollering av massa saker).
Efter dom är klara kommer jag byta resterande service-delar själv(tändstift, kylarvätska, luftfilter).
Grenrörspackningen:Har inte bestämt mig hur jag ska göra med denna. Då jag har väldigt dåligt förtroende till verkstäder tyvärr. Så kan inte bestämma mig hur jag ska göra.
Men kollat upp priser hos mekonomen och bilia och det skiljde rätt kraftigt. bilia ville ha 3800 kr för det och mekonomen 1340 kr, lite skillnad