Underhåll av en bil i fint original skick samt leta så mycket extra godis som möjligt till den. Stereon får sig även ett rejält lyft utan att sticka ifrån originalstuket för mycket.
Update: Liten mini update bara, igår besiktades bilen och gick såklart igenom utan problem. 1300 mil sedan senaste besiktningen och kommer nog bli mycket mindre till nästa. I brist på nya bilder kommer en bild på besiktningsprotokollet
Kan starkt rekommendera bilprovningen i Norsborg(som iof ligger vid OKQ8a i Fittja). Mycket trevlig personal och fräscha lokaler. Kommer nog besiktiga mina samtliga bilar där i framtiden.
Satan vad bra det blev! dock tycker jag nog att du ska på med en sänkningssats
Håller med om att det säkert skulle bli snyggt, men isåfall skall det vara volvo original sänkningssats och det har jag inte råd med
Hmm, du menar den som satt på 940 ltt "s"? Eller finns det någon annan sänkningssats?
S är ju basic versionen av 940 96+ så den tror jag inte har nån sänkningssats. Den jag tänker på vet jag inte om den sitter original monterad på någon modell.
Oh okej, där ser man! får nog forska mer i ämnet innan man uttalar sig , bara tänkte för att jag bytte till sänkfjädrar från chassit.se på min ltt "s", och den blev knappt 1/1.5cm lägre än vad den var innan..
Men bakdämparen var röd, ej silver som på bilden över, fast den var iofs bytt 2011..
Oh okej, där ser man! får nog forska mer i ämnet innan man uttalar sig , bara tänkte för att jag bytte till sänkfjädrar från chassit.se på min ltt "s", och den blev knappt 1/1.5cm lägre än vad den var innan..
Men bakdämparen var röd, ej silver som på bilden över, fast den var iofs bytt 2011..
Bilden ovan är från en svartvit katalog så vet faktiskt inte vilken färg dom är Oftast så sjunker bilar lite med åren iom att fjädrarna och dämparna blir slitna så en sänknings sats som sänker 40mm sänker sällan 40mm på gamla bilar
Då var baslådan och stegen på plats, det är mds så har gjort allt träfix och kopplat in stegen. Tanken var från början att jag skulle göra det själv men då inte har någon erfarenhet av att bygga lådor eller tillgång till verktyg/plats att bygga lådan på så valde jag att låta mds göra det istället. Därav inga bygg bilder utan enbart bilder på det färdiga resultatet.
Än så länge är jag långt ifrån nöjd med ljudet, ska kolla mer på det i nästa vecka för att se vad som kan göras för att få basen mer som jag vill ha den. Just nu låter det bara mycket vilket är hemskt enligt mig.
Baksätet har nu hittat tillbaka på plats(monterades ur när pga av att baslådan sitter skruvad i plåten bakom ryggstödet)
Då det var länge sen jag la upp en bild på interiören så passade jag på ta en ny när jag ändå kom ihåg det
Emblem har inhandlats, har inte bestämt mig om dom ska monteras eller ej men vill ha möjligheten och dom börjar ju bli svåra att få tag på tyvärr
Bromsljuset i bakrutan har monterats bort och en täckbricka har monterats istället. För den som undrar finns dom att köpa hos volvo för ~200 kr och finns tillgängliga i en massa färger.
Ny stereo har det blivit med, typ samma som innan men ändå inte :roll: Kenwood KIV-700 med färgdisplay och massa annat godis [thum]
Avslutar med en liten sommarbild jag tog på lunchen igår