projektet påbörjades i början utav maj 2011 , min första renovering, bilen har demonterats helt i smådelar och allt har gåtts igenom. mitt mål med bilen är att få den klar sommaren 2012 och bilen skall vara i bra skick mvh/david
Varva ner lite, hinner ju inte med det egna projektet i samma tempo
Jag har glömt, men vad är ditt mål med bilen? Orginal svart och orginalstuk, eller lite modifierat?
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Varva ner lite, hinner ju inte med det egna projektet i samma tempo
Jag har glömt, men vad är ditt mål med bilen? Orginal svart och orginalstuk, eller lite modifierat?
haha mitt mål är en helt original bil med möjligtvigs lite skillnader i färg på fram och bakvagnsdetaljer och annan golvmatta då den gamla var kass och en ny i gummi kostar en förmögenhet
tackar så mycket du har inga planer för något projekt ?
Inte just nu, men sugen på en gammelbil framöver igen
låter bra skaffa en amazon
Jaa det vore inte fel! Minns när man fick åka med i farfars Amazon som liten parvel Och efter att själv ha ägt 22 bilar utan EN enda Volvo kanske det vore på tiden
Inte just nu, men sugen på en gammelbil framöver igen
låter bra skaffa en amazon
Jaa det vore inte fel! Minns när man fick åka med i farfars Amazon som liten parvel Och efter att själv ha ägt 22 bilar utan EN enda Volvo kanske det vore på tiden
då har man slipat vidare på motorutrymmet men tröttnade ganska snart så tog tag i lite grejer till bakvagnen samt blästrade och lackade fjädrarna runt om.
som sagt ytan där bussningarna sitter på momentstagen till bakaxeln var ganska rostangripet och jag för snål för att köpa nya
svarvade en ny tapp, svarvade ur staget invändigt och krympte på nya tappen sedan lödde jag skarven med silverlod. skall göras likadant med den andra sedan blästras och lackas .
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Mycket snyggt, angående staget så renoverar jag en amazon själv och just där fanns det mycket rost på min men jag kapade med rondell å svetsade dit en gängtapp istället, fast ditt vart mycket snyggare
Jag är erfaren/stilig, och har vid ett flertal tillfällen iakttagits någorlunda nykter.
Precis sträckläst om ditt projekt,mycket underhållande & mkt.bilder,sånt uppskattas ! Instämmer med så många andra : otroligt petigt & seriös renovering ! Kämpa på !
Mycket snyggt, angående staget så renoverar jag en amazon själv och just där fanns det mycket rost på min men jag kapade med rondell å svetsade dit en gängtapp istället, fast ditt vart mycket snyggare
okej men det spelar inte så stor roll igentligen jag tror nog gängstången går utmärkt . valde att göra så det såg så original ut som möjligt . //David
Precis sträckläst om ditt projekt,mycket underhållande & mkt.bilder,sånt uppskattas ! Instämmer med så många andra : otroligt petigt & seriös renovering ! Kämpa på !