projektet påbörjades i början utav maj 2011 , min första renovering, bilen har demonterats helt i smådelar och allt har gåtts igenom. mitt mål med bilen är att få den klar sommaren 2012 och bilen skall vara i bra skick mvh/david
Så fantastiskt fin, makalöst arbete du lagt ner! Njut nu av resultatet!
.....dock är jag nyfiken på några detaljer som enligt mig skulle lyfta bilen ännu ett snäpp:
- oljepåfyllningslocket måste du bara byta till ett kromat, men du hade ett va? - kromat skydd på dragkroken är mer tidsenligt även om d upplevs som plastigt! Fanns d inte ett Volvo originaltillbeör i kromat eller polerat rostfritt stål... - skulle vart kul att se den med de snygga och mer ovanliga ekerringarna!
Denna måste man bara se i verkligheten en dag, sjukt fin den blev!!
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Oh herregud så underbar Amazon, Måste bara få se den Live någon gång :') Lycka till på besiktningen och ha meden hammare så du kan slå dom på huvet om de skulle ta hammaren o slå på Amazonen
Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. Min Volvo 740 GLE
Stort grattis till Sveriges finaste fyrdörrars Automatare!!!
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
tusen tack för alla underbara kommentarer hoppas vi kommer ses nån gång på nån träff i sommar , känns väldigt konstigt att bilen är klar ... känns som den nyss hängde rostig och dan i karossvaggan . tiden går fort . mvh/david
GRYM renovering! Finare amazon har jag aldrig skådat! Skulle som tidigare nämnts vara jäkligt kul att se minen på bilprovarna!! Trevlig 60-talssommar!! Det kommer väl bilder när husvagnen är påkopplad snart?
Måste bara fråga hur du gått tillväga med rostskyddet i hjulhusen, underredet, balkar, skärmar? MVH
rostskyddet i hjulhusen har jag först slipat plåtrent . sedan hagmans ca primer (epoxygrund) sen 3 lager slipgrund och efter det 2 lager med body som blir gummiaktig när den torkar och till sist bilens lack med mjukgörare i lacken
underredet har jag gjort samma procedur som i hjulhusen dock ingen body mellan då jag vill ha den blank och fin under samt bilen kommer enbart köras på sommaren soliga fina dagar
skärmarna fram har jag gjort likadant som i hjulhusen på insidan och i balkarna har jag sprutat tunnflytande body . mvh/david