3111
Sök

Motorproblem volvo 745 16v

11 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
tjena har lite problem med min buss:(
när jag står still o gasar går den hur fint som helst men så fort jag kör och belastar den så slår den ifrån känns som man kör in i en vägg typ:P det händer mellan 2- 4tusen varm.
jag har bytt luftmassmätare o lamdasond o hallgivere

MVH

51 Inlägg
25 mars 2011
fan va sega alla är på garaget tongue 740 är fan vanligaste bilen på garaget. Är det så att ingen kan något eller orkar folk bara inte bry sig? yikes

Likbärgare
375 Inlägg
26 mars 2011
Laejv0 skrev:
fan va sega alla är på garaget tongue 740 är fan vanligaste bilen på garaget. Är det så att ingen kan något eller orkar folk bara inte bry sig? yikes

Eftersom du kommenterar så bryr du dig, Varför inte ge ett vettigt svar då? Eller du kan kanske inte?

Att kamremmen hoppar på dessa bilar är inte ovanligt, Börja med att kolla den..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

51 Inlägg
27 mars 2011
Tvattekorg skrev:
Laejv0 skrev:

Eftersom du kommenterar så bryr du dig, Varför inte ge ett vettigt svar då? Eller du kan kanske inte?

Att kamremmen hoppar på dessa bilar är inte ovanligt, Börja med att kolla den..

han är min granne och jag var med o försökte hitta felet därför undrade jag med och höjde tråden ¨lite tongue

17 Inlägg
27 mars 2011
Hur menar du med " känns som man kör in i en vägg typ:P"
Kollat så stiften är ok? Hört att det har hjälpt andra med liknande fel, om det är så att den "hugger" när man kör.

117 Inlägg
27 mars 2011
låter som den drar lite tjuvluft eller att kamremen hoppat någon kugge som nån tidigare skrivit

TBM NINJA
917 Inlägg
27 mars 2011
skulle gissa på stift eller kamremmen! kolla alla stiften först (enklast å billigast)

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

11 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
felet är fixat det va tändslutsteget som sitter vid innerskärmen:) men har ett annat bekymmer nu är jätte svår startad när den har blivit kall måste använda startgas? men när den blir varm går den skit bra

117 Inlägg
27 mars 2011
bussen_ skrev:
felet är fixat det va tändslutsteget som sitter vid innerskärmen:) men har ett annat bekymmer nu är jätte svår startad när den har blivit kall måste använda startgas? men när den blir varm går den skit bra

testa byt stift eller kolla kamremen,
räcker den hoppat en kugge så kan den va svårstartad

11 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
men om kammen har hoppat skulle den inte gå rent ju:P ska handla stift imon hade jag tänkt:P

Sök