2623
Sök

Ang. Små regskyltar 200sx s13

1 163 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Hejsan!

finns säkert flera trådar om detta men startar en ny då det verkat komma nya regler...

som många av oss som äger s13 har säkert sett detta inlägget :
http://www.nogs.se/forum/showthread.php … iten+skylt

Då det blev lagligt med en liten skylt fram till s13 modellerna alltså upp till 94.

MEN , nu är jag nybliven nissan ägare å byggt om bilen å behöver små skyltar... och fick då första gången jag ringde till svar att tyvär så får endast 94 å uppåt alltså s14 modellerna ha liten regskylt fram. å s13 modellerna finns inte alls med längre, Vafan är detta för skitsnack?? ändra på regler till höger å vänster ??

Iallafall så testade jag att ringa idag igen ifall gubben sett fel , men fick samma svar idag å fått beställt 2 gammla regskyltar istället som förhoppningsvis får plats... men bortsett från det så vill jag gärna dra igång ett krig på transportstyrelsen och deras regler.

Någon mer än jag som varit med om detta nyligen? eller om du ej tror mig ring för skojjs skull å hör va dom säger :S , dock så är min bil tyskimporterad , men det kan väll inte ha med det att göra? , å årsmodellen är -90 ..

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 174 Inlägg
28 mars 2011
Du kan få dispens för att ha en liten reg skylt.. Du får hålla den "vanliga" regplåten där den ska vara och sedan ta en bild för att bevisa att den inte får plats. Men har du plats för en stor regplåt så kommer dom förmodligen inte att godkänna det.. Men det är ju värt ett försök, det va så innan iaf, är möjligt att dom har ändrat på reglerna..

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 163 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
-Blomman- skrev:
Du kan få dispens för att ha en liten reg skylt.. Du får hålla den "vanliga" regplåten där den ska vara och sedan ta en bild för att bevisa att den inte får plats. Men har du plats för en stor regplåt så kommer dom förmodligen inte att godkänna det.. Men det är ju värt ett försök, det va så innan iaf, är möjligt att dom har ändrat på reglerna..

ahh helt rätt mjo bak är det tajt , men tror det är precis så en gammal regplåt utan eu symbol får plats ... så tror ärligt talat jag inte får igenom det ... men det sa dom oxå att man kan alltid söka, men känns som om det tar lång tid för man ska skicka det i ett brev å bilder å mått å skit , så kanske gör det nån dag men nu måste jag bara få plåtar så bilen kommer ut smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 120 Inlägg
28 mars 2011
Det ÄR godkänt till S13, har själv köpt liten skylt och känner många fler som har det också!
Det är däremot inte godkänt till S14 men står man på sig ska det gå.

Vill man ha liten regskylt där bak på sin S13 är det ju bara att ringa två gånger och säga att man ska ha till fram wink Ingen bryr sig om man har två små...

Edit: Man behöver inte ta bilder eller "söka dispens". Spelar heller ingen roll vad det är för årsmodell och om bilen är importerad.
Senast redigerat av Aerodynamik (28 mars 2011)

Mr Turbo
509 Inlägg
28 mars 2011
Hoaken skrev:
Hejsan!

finns säkert flera trådar om detta men startar en ny då det verkat komma nya regler...

som många av oss som äger s13 har säkert sett detta inlägget :
http://www.nogs.se/forum/showthread.php … iten+skylt

Då det blev lagligt med en liten skylt fram till s13 modellerna alltså upp till 94.

MEN , nu är jag nybliven nissan ägare å byggt om bilen å behöver små skyltar... och fick då första gången jag ringde till svar att tyvär så får endast 94 å uppåt alltså s14 modellerna ha liten regskylt fram. å s13 modellerna finns inte alls med längre, Vafan är detta för skitsnack?? ändra på regler till höger å vänster ??

Iallafall så testade jag att ringa idag igen ifall gubben sett fel , men fick samma svar idag å fått beställt 2 gammla regskyltar istället som förhoppningsvis får plats... men bortsett från det så vill jag gärna dra igång ett krig på transportstyrelsen och deras regler.

Någon mer än jag som varit med om detta nyligen? eller om du ej tror mig ring för skojjs skull å hör va dom säger :S , dock så är min bil tyskimporterad , men det kan väll inte ha med det att göra? , å årsmodellen är -90 ..

Mvh håkan

Jag vill ha små skyltar! Min e oxå tyskimporterad. Fan dåååå

Turbo..Mr Turbo

KHRacing
28 mars 2011
Aerodynamik skrev:
Det ÄR godkänt till S13, har själv köpt liten skylt och känner många fler som har det också!

Vill man ha liten regskylt där bak på sin S13 är det ju bara att ringa två gånger och säga att man ska ha till fram wink Ingen bryr sig om man har två små...

Edit: Man behöver inte ta bilder eller "söka dispens". Spelar heller ingen roll vad det är för årsmodell och om bilen är importerad.

Bara det att man för böter för att ha kört utan bakre skylt "OM" poliserna känner för det.

5 198 Inlägg
28 mars 2011
KHRacing skrev:
Aerodynamik skrev:

Bara det att man för böter för att ha kört utan bakre skylt "OM" poliserna känner för det.

Är ju lag på skyltar så,,,

7 120 Inlägg
28 mars 2011
KHRacing skrev:

Har inte sagt att man ska köra utan skyltar bara att varken polis/kioskägare/besiktningsman osv bryr sig om man kör med små skyltar både fram och bak.

1 163 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
nae asså skulle man få igenom ska ja ha små fram å bak å se va som händer smile .. men! nu till problemet , jag får verkligen inte ens ha fram ... ni som beställt eller ska beställa testa ring å skriv här å säg va dom sa smile ...

riktigt surt är det asså !

KHRacing
29 mars 2011
gamlingen skrev:
Är ju lag på skyltar så,,,

lag på godkända skyltar :-)

KHRacing
29 mars 2011
Aerodynamik skrev:
KHRacing skrev:

Har inte sagt att man ska köra utan skyltar bara att varken polis/kioskägare/besiktningsman osv bryr sig om man kör med små skyltar både fram och bak.

Nej du, det har jag ej heller påstått att du sagt smile

jag bara påpekade att lagen säger att man inte får ha liten skylt på ett fordon som inte har
det inskrivet i "datan" när det kollas.

= böter / ombes/annat roll
Senast redigerat av KHRacing (29 mars 2011)

7 120 Inlägg
29 mars 2011
Jaha, jo det kan säkert bli så men jag känner många som haft små (självklart VV-godkända) skyltar bak också i flera år och det är aldrig någon som haft några problem någonstans.

Chansen att man åker dit på det är nog minimal. tongue Finns värre saker på en 200a

719 Inlägg
29 mars 2011
Aerodynamik skrev:
Jaha, jo det kan säkert bli så men jag känner många som haft små (självklart VV-godkända) skyltar bak också i flera år och det är aldrig någon som haft några problem någonstans.

Chansen att man åker dit på det är nog minimal. tongue Finns värre saker på en 200a

Jag fick böter (1500kr) för att jag körde med liten skylt bak. Fick en 2a på ordnignsboten oxå, dvs behöver inte åka till besiktning för att visa men måste åtgärdas inom 30dagar tror jag det var.

Hade beställt en extra skylt till fram och monterat bak.

Hände i Västervik för en månad sen. Den polisbilen som stoppade mig brukar ofta vara i Vimmerby på helgerna. Så se upp för det smile
Senast redigerat av Vitamin (29 mars 2011)

7 120 Inlägg
29 mars 2011
Vitamin skrev:
Jag fick böter (1500kr) för att jag körde med liten skylt bak. Fick en 2a på ordnignsboten oxå, dvs behöver inte åka till besiktning för att visa men måste åtgärdas inom 30dagar tror jag det var.

Hade beställt en extra skylt till fram och monterat bak.

Hände i Västervik för en månad sen. Den polisbilen som stoppade mig brukar ofta vara i Vimmerby på helgerna. Så se upp för det smile

Oh fan, aldrig hört om en bil som fått böter för det förut. tongue

Har stor skylt bak så är väl lugnt än så länge smile

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
29 mars 2011
Aerodynamik skrev:

Jag fick smaka på böter ang liten skylt OBS!! Jag får ha liten skylt fram, tydligen inte bak...

Hellre Nürburgring än vigselring

7 120 Inlägg
29 mars 2011
Jag tar tillbaka om att det är säkert med liten skylt bak också. Hade aldrig hört om det förut tongue

KHRacing
29 mars 2011
Aerodynamik skrev:

herhe så sant så.. / tilläggas bör att jag hade samma grej på gamla Toyotan.

381 Inlägg
30 mars 2011
Lite roligt dt där håkan!
Nu är det nämligen såhär. Jag ringde för dryga 5 min sen o beställde en liten skylt fram o en vanlig eu skylt bak. Och min är också tyskimporterad. Sa det till damen i telefonen att jag hade kollat upp på internet o även sett flera som har det på sin s13 o att jag ville också ha dt. O hon sa att dt inte var några problem. Och dt där med liten skylt bak. Dt e ju så att dt står ju i registreringsbeviset vilka skyltar man har så att mixtra med det kan nog leda till en liten böter eller ombesikting.

mvh

1 163 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
erminsacictuning skrev:
Nu är det nämligen såhär. Jag ringde för dryga 5 min sen o beställde en liten skylt fram o en vanlig eu skylt bak. Och min är också tyskimporterad. Sa det till damen i telefonen att jag hade kollat upp på internet o även sett flera som har det på sin s13 o att jag ville också ha dt. O hon sa att dt inte var några problem. Och dt där med liten skylt bak. Dt e ju så att dt står ju i registreringsbeviset vilka skyltar man har så att mixtra med det kan nog leda till en liten böter eller ombesikting.

mvh

asså det är sjukt! ja ska fan ringa igen fattar ingenting varför i helvete nekas jag?!

tack för svar iallafall !

381 Inlägg
30 mars 2011
Hoaken skrev:
erminsacictuning skrev:

mvh

asså det är sjukt! ja ska fan ringa igen fattar ingenting varför i helvete nekas jag?!

tack för svar iallafall !

Ahh dt är ju lite konstigt.
Tycker att du ska göra dt.
inga problem smile

Sök