3563
Sök

Däck tar i fjäderbenet

120 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Har bytt till 18" idag och när jag börja rulla hjulen så tar ena vänster fram lite och låter.. på fjäderbenet "svarta som skyddar fjädern"
Har 225/40 däck fast med lite däcktryck i ca. 2.3-2.4.. Jag vet att jag borde ha 3.0 på dessa

Men kan det vara problemet med att däcket tar i? för om jag pumpar i mer luft blir inte däcket mer "svullet" tar i mera då?

Tacksam för svar
Senast redigerat av Supragrow (30 mars 2011)

120 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Ljudet har släppt lite från att jag körde en liten bit på vägen, nu låter det knappt bara om jag svänger skarpt eller likn.. jag tror att de fortfarande tar i men..

Men jag vill få ett svar på detta! blir ju rädd!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
30 mars 2011
Sätt på spacers. Kolla om det tar i mycket eller lite. Runt 1-3 mm bör räcka om det bara tar i pyttelite.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

120 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Jag tycker att de borde inte behövas för att bilens minsta ET mått ska inte vara under 35 och dessa fälgar är 38 och bilen är original höjd istort sett

Det kan inte vara däckets lufttryck då?

* Voff voff *
10 694 Inlägg
30 mars 2011
Supragrow skrev:
Jag tycker att de borde inte behövas för att bilens minsta ET mått ska inte vara under 35 och dessa fälgar är 38 och bilen är original höjd istort sett

Det kan inte vara däckets lufttryck då?

Om bilen har ET 35 och dina fälgar har ET 38 så sitter ju ditt hjul 3mm för långt in mot original!

3mm spacers är alltså lösningen på ditt problem!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

120 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Bilen är en BMW E36 Sedan, vinterfälgarna jag hade innan var runt 40-44 ET på dock 15" och jag vet att dessa 18" borde passa. Alla andra 3hjul går perfekt men just det vänstra fram tar det i fjäderbenet skyddet .. som tur är det inte vasst utan som en rund kula kant som e slät och fin som ligger imot

varför just vänster fram och inte resten då?

hjulet rullar bra nu men om jag svänger hårt så tar det nog i..
det har blivit som ett litet spår i däcket och det har istort sätt slutat tagit i.. blir mindre och mindre
Men däckets kant där de har nötts pyttelite har de inte blivit värre iallafall

huh?
10 427 Inlägg
30 mars 2011
E36:or ska ha ET 47/46/45 på 7" breda alufälgar och 42 på 6" breda plåtfälgar (enligt en E36-manual).
38 kanske är lite för lågt ändå.

120 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Okej. Jo jag har iallafall kört nu ett bra tag runt i olika väglag guppigt o sväningt , rakt osv. Och sedan har jag kollat på plats om de har blivit värre på däckets kant och det har det inte iallafall! Jag tänker hålla kolla varje gång jag kör om de blir värre, jag har pratat med far och han tyckte sålänge de inte blir värre så kunde jag köra..

Men det låter väll bra om jag ser att de blir värre så får de helt enkelt bli spacers eller andra fälgar då?

För jag är ung och studerar så alla pengar gick åt direkt med hjulpaketet jag köpte!
Det känns som att de rullar mycket bättre för varje gång jag kör utan att däckets kant slits mera..

Sök