3745
Sök

Hks dumpventil 200sx s13

1 163 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hejsan finns liknande trådar om detta men ingen som jag får svar ur så jag gör en ny å hoppas på seriösa svar!

Det är så här att jag vet att öppen dump inte är särskilt bra om man har lmm, å det har ju nissan 200sx s13..
Men trots det gick jag emot strömmen då jag älskade just en dumpventil Hks ssqv..
Nu när jag monterat å provkört märker jag att:

gasar man lite å drar ner kopplingen så vandrar tomgången rakt ner till kanske 200varv å upp till 1100, å ner igen gör så kanske 3 ggr innan den stabiliserar sig å ligger halvoroligt på runt 800varv..

Antar att det är dumpen som orsakar detta?

Samt så körde ja på motorvägen låg i dryga 120km/h , å hörde nästan hur den pyser hela tiden å minsta lilla ja lättade på gasen släppte den ut sakta hela tiden...
vet ej om hela mitt problem hänger på att spänna fjädern? eller går det ens att justera den?

Nu till det stora hela så älskar jag ljudet ur dumpen.. men man kan ej ha d så här , å undrar då ska man satsa på en återcirkulerande?? men blir det något ljud av en sådan?? har absolut ingen erfarenhet av återcirkulerande dumpar...
-Men skulle uppskatta om det finns någon återcirkulerande som kan få ett liknande läte som en hks ssqv alltså det "kvittrande" ljudet smile

Tacksam för svar å hjälp!

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
31 mars 2011
"spänn" fjädern så ska det nog lösa sig.

1 163 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Wanegardh skrev:

ahh okej , får ju iallafall prova:) , ha du en aning om hur man gör på en hks?smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
31 mars 2011
Hoaken skrev:
Wanegardh skrev:

ahh okej , får ju iallafall prova:) , ha du en aning om hur man gör på en hks?smile

Nä det vet jag inte.
Har inte haft en sådan.

1 163 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Nån som vet om den här är något å ha?

http://www.creatix.se/Shop/Index.php?sA … Id=CRBOV06

å hur låter den?

mvh

146 Inlägg
31 mars 2011
Sån har jag, den är helt okej. Inte gått särskilt många mil så kvalitén kan jag inte svara på. Inte prova denna då? big_smile http://www.do88.se/p/motor-tuning/dumpv … p-hks.html Jag tycker också om HKS ljudet så jag funderar på en sådan.

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

1 163 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
kingen85 skrev:
Sån har jag, den är helt okej. Inte gått särskilt många mil så kvalitén kan jag inte svara på. Inte prova denna då? big_smile http://www.do88.se/p/motor-tuning/dumpv … p-hks.html Jag tycker också om HKS ljudet så jag funderar på en sådan.

ahh najjs , ha du ingen film hur den dumpar ?smile , ohh den hksen verka ju najjs , men är det liknande ljud från den då eller är det typ som vilken som?yikes

mvh

146 Inlägg
1 april 2011
Om HKS:en vet jag inte. Såg den för någon vecka sen och den MÅSTE ju låta som HKS om den kallas HKS look a like. Annars mejla o fråga.

Den lila har jag tyvärr ingen film på. Men den låter helt okej. Dumpar högre än min org återcirkulerande på V40:n.
Men jag hade nog hellre lagt pengarna på HKS:en än den lila.

Mvh

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

1 163 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
kingen85 skrev:
Om HKS:en vet jag inte. Såg den för någon vecka sen och den MÅSTE ju låta som HKS om den kallas HKS look a like. Annars mejla o fråga.

Den lila har jag tyvärr ingen film på. Men den låter helt okej. Dumpar högre än min org återcirkulerande på V40:n.
Men jag hade nog hellre lagt pengarna på HKS:en än den lila.

Mvh

ahh tackar för bra svar:) får kika på det kör utan dump nu så länge .. bilen går som en dröm! smile .. så får se när det blir en återcirkulerande:)

Sök