Hejsan finns liknande trådar om detta men ingen som jag får svar ur så jag gör en ny å hoppas på seriösa svar!
Det är så här att jag vet att öppen dump inte är särskilt bra om man har lmm, å det har ju nissan 200sx s13..
Men trots det gick jag emot strömmen då jag älskade just en dumpventil Hks ssqv..
Nu när jag monterat å provkört märker jag att:
gasar man lite å drar ner kopplingen så vandrar tomgången rakt ner till kanske 200varv å upp till 1100, å ner igen gör så kanske 3 ggr innan den stabiliserar sig å ligger halvoroligt på runt 800varv..
Antar att det är dumpen som orsakar detta?
Samt så körde ja på motorvägen låg i dryga 120km/h , å hörde nästan hur den pyser hela tiden å minsta lilla ja lättade på gasen släppte den ut sakta hela tiden...
vet ej om hela mitt problem hänger på att spänna fjädern? eller går det ens att justera den?
Nu till det stora hela så älskar jag ljudet ur dumpen.. men man kan ej ha d så här , å undrar då ska man satsa på en återcirkulerande?? men blir det något ljud av en sådan?? har absolut ingen erfarenhet av återcirkulerande dumpar...
-Men skulle uppskatta om det finns någon återcirkulerande som kan få ett liknande läte som en hks ssqv alltså det "kvittrande" ljudet
Tacksam för svar å hjälp!
Mvh håkan