3132
Sök

M-diffusor till e36 kass passform!

Accelerationsberoende
18 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#1
Tjena!

Det är så att jag beställde ett M-paket från tyskland till min BMW E36 och fick i det med Front+dimljus och diffusor. Allt gick skitbra att sätta på, nöjd som jag var med fronten på plats tänkte jag att det blir väl en lätt match att få diffusorn på plats. Ikke ... Den är för bred för att ens kunna gå in i gapet den ska sitta, och sen är där "stöttor" på baksidan av diffusorn som tar i clipsen som den ska hänga fast i.

Svårt att förklara, men någon här kanske varit med om samma sak och vet vad jag menar? Hur gjorde ni? Uppdaterar evt med bilder sen så det blir lite enklare att förstå!

tysk.
592 Inlägg
31 mars 2011
#2
Jag hade exakt samma problem. Vi tryckte 2 pers för att få in den, borrade hål och drog fast kjolen med bult och mutter. Limmade även i skåran på baksidan. Hoppas du fattar något iaf, var ett tag sen jag gjorde det


Med-lem
50 Inlägg
31 mars 2011
#3
Stöttorna klippte jag bort på min och sen limmade jag fast den. smile

44 Inlägg
31 mars 2011
#4
Lite OT men moppenet reunion o.O

OnT såg riktigt fint ut på bilden iaf !


Accelerationsberoende
18 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#5
Okey, men om man nu bara tar och trycker dit den så blir den ju helt bockad på mitten, måste ju se helcrazy ut sad

snel hest
152 Inlägg
442 Inlägg
1 april 2011
#7
Hej MNF-pojkar! smile

Är bara att kapa så mycket du vågar+lite till, Sikaflex 221 räddar din dag och limmar fast den därefter. smile

Accelerationsberoende
18 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#8
Okey, får väl testa.. jag börjar med att klippa av dom jävla stöttorna iaf. Sen får vi se hur pass den kommer på plats smile Lite lim osv kirrar nog biffen sen!

Mich, vart hittar jag Sikaflex? Finns det på biltema?

442 Inlägg
1 april 2011
#9
Bjorviken skrev:
Okey, får väl testa.. jag börjar med att klippa av dom jävla stöttorna iaf. Sen får vi se hur pass den kommer på plats smile Lite lim osv kirrar nog biffen sen!

Mich, vart hittar jag Sikaflex? Finns det på biltema?
Karosserilim bör de sälja på Biltema, dock under eget namn. Sikaflexen finns hos Mekonomen bland annat. smile

tysk.
592 Inlägg
1 april 2011
#10
Montagelim heter biltemas, köp INTE det. Sikaflex hittar du på bygghandeln, PL400 funkar fint också!


442 Inlägg
1 april 2011
#11
Beijer har en skitgrym produkt som heter Maxi Bond.

PL400 hittar du på Clas Ohlson bland annat.

Upplever dock Sikaflex 221 som betydligt trevligare att arbeta med jämfört med PL400.
Senast redigerat av MiWi (1 april 2011)


Sök