Vet någon vart denna ska sitta? Kan inte hitta någon anslutning! Den går mellan wastegate och magnetventil och är kopplad på ett T-kors som ni ser! Ringde förra ägaren och frågade om han haft en turbotrycks mätare installerad innan men det hade han inte. Anledningen att jag fick syn på den var att motorfelslampan började lysa så jag pluggade den så länge, drog ur batteriet, startade och lampan slocknade. Några förslag?
den ska antagligen inte gå någonstans, den sitter där för att höja laddtrycket, magnetventilen skickar tryck till wastegaten som öppnar för att begränsa laddtrycket och med en sån monterad försvinner trycket ut i motorutrymmet
som sagt, den ska ingenstanns för den ska inte ens finnas utan det är nån som har ful trimmat den genom att sätta ett t-kors för att den ska ladda mer.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tack så mycket för svaren! Jag hade samma teori och skojaren som sålde bilen till mig har ljugit om precis allt han gjort! Fick dessutom reda på igår att han ringt och sagt upp blockets begagnatförsäkring direkt efter vi gjort affär, vilket resulterat i att jag kört runt oförsäkrat och fått en räkning från trafikförsäkrings föreningen på 1300kr! Man kan tydligen göra detta och hävda att man har 14 dagars uppsägning enligt distanslagen! Ringde till IF dagen efter för att kolla så den verkligen fanns och det gjorde den! Men då hade det inte "loggats" i deras system att den sagts upp kvällen innan för att det var helg???? Nu blir det polisanmälan på hans mamma för jag har hennes underskrift på pappren från blocketförsäkringen! Kolla upp detta inför nästa gång ni köper bil med begagnatförsäkring extra noga! Tips!