3559
Sök

Köpråd: Vilken 855 för ca 15000?

Forummoderator
18 008 Inlägg
2 april 2011
#21
Polestar skrev:
Noj skrev:
Polestar skrev:
en 94 2,5 se t.ex har andra kofångare, andra framlyktor t.ex! tar du en glt 94a så har den de nyare kofångarna och lysena däremot! turbon ochglt:n fick 95ans optik lite tidigare, docj inte baklysena förrän 95!

Där ser man! Men angående miltalen då?

miltalen har ingen större betydelse på dessa, bara de är välservade så går de i evighter! du har ju redan nämnt några punkter o se upp med!
Men helt klart, hittar du en fin fin välskött bil med god dokumentation och låga mil, så e de kanske o föredra framför en som gått 40.000 mil utan dokumentation! wink tänk bara på att vissa bilar som har lågt miltal som finns i storstan ofta kan vara enbart stadskörda, då e de där låga milen plötsligt mer! ja stadstrafik sliter mycket mer på en bil än bilar som går ute på landsbygden! wink

Med ett stort MEN då! Automaterna ger upp vid 35-45 tusen mil.

Som sagts tidigare: Oljeläckage mellan motor och låda. Dyrt.
Kör du en del så är TDi trevliga men räkna på skatten/milen. Det är inte okänsliga för miltal.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

38 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#22
Polestar skrev:
Noj skrev:
Där ser man! Men angående miltalen då?

miltalen har ingen större betydelse på dessa, bara de är välservade så går de i evighter! du har ju redan nämnt några punkter o se upp med!
Men helt klart, hittar du en fin fin välskött bil med god dokumentation och låga mil, så e de kanske o föredra framför en som gått 40.000 mil utan dokumentation! wink tänk bara på att vissa bilar som har lågt miltal som finns i storstan ofta kan vara enbart stadskörda, då e de där låga milen plötsligt mer! ja stadstrafik sliter mycket mer på en bil än bilar som går ute på landsbygden! wink

Ja det låter som jag har tänkt rätt då. Mellan 20-30 tusen mil har de flesta gått som jag kollar på. Blir spännande imorgon!

Forummoderator
18 008 Inlägg
2 april 2011
#23
Noj skrev:
Polestar skrev:
Noj skrev:
Där ser man! Men angående miltalen då?

miltalen har ingen större betydelse på dessa, bara de är välservade så går de i evighter! du har ju redan nämnt några punkter o se upp med!
Men helt klart, hittar du en fin fin välskött bil med god dokumentation och låga mil, så e de kanske o föredra framför en som gått 40.000 mil utan dokumentation! wink tänk bara på att vissa bilar som har lågt miltal som finns i storstan ofta kan vara enbart stadskörda, då e de där låga milen plötsligt mer! ja stadstrafik sliter mycket mer på en bil än bilar som går ute på landsbygden! wink

Ja det låter som jag har tänkt rätt då. Mellan 20-30 tusen mil har de flesta gått som jag kollar på. Blir spännande imorgon!

Ta regnummer. Ring den tidigare ägaren! Han har ju ingen anledning att mörka fel. Har räddat mig några gånger!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

38 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#24
Dieselsmurfen skrev:
Med ett stort MEN då! Automaterna ger upp vid 35-45 tusen mil.

Som sagts tidigare: Oljeläckage mellan motor och låda. Dyrt.
Kör du en del så är TDi trevliga men räkna på skatten/milen. Det är inte okänsliga för miltal.

Ja ska inte ha någon automat eller diesel.

Finns det något hopp för mig som relativt okunnig att kontrollera den typen av oljeläckage?

Forummoderator
18 008 Inlägg
2 april 2011
#25
Noj skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Med ett stort MEN då! Automaterna ger upp vid 35-45 tusen mil.

Som sagts tidigare: Oljeläckage mellan motor och låda. Dyrt.
Kör du en del så är TDi trevliga men räkna på skatten/milen. Det är inte okänsliga för miltal.

Ja ska inte ha någon automat eller diesel.

Finns det något hopp för mig som relativt okunnig att kontrollera den typen av oljeläckage?

O ja! Kolla under! Mellan motor och låda. Ska vara "normalt skitigt" Nytorkat? Ajajaj...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Snål gnällspik
402 Inlägg
2 april 2011
#26
Framvagnen är klen på dem. Går den svajigt och slirigt på vägen så kan man bli betänksam, det är dyrt att byta alla leder i framvagnen.

Volvo S80 2,9.

496 Inlägg
2 april 2011
#27
Kolla så att mattorna fram på golvet är torra! Är de blöta så läcker antagligen värmepaketet!



Sök