Polestar skrev:
Noj skrev:
Polestar skrev:
en 94 2,5 se t.ex har andra kofångare, andra framlyktor t.ex! tar du en glt 94a så har den de nyare kofångarna och lysena däremot! turbon ochglt:n fick 95ans optik lite tidigare, docj inte baklysena förrän 95!
Där ser man! Men angående miltalen då?
miltalen har ingen större betydelse på dessa, bara de är välservade så går de i evighter! du har ju redan nämnt några punkter o se upp med!
Men helt klart, hittar du en fin fin välskött bil med god dokumentation och låga mil, så e de kanske o föredra framför en som gått 40.000 mil utan dokumentation!
tänk bara på att vissa bilar som har lågt miltal som finns i storstan ofta kan vara enbart stadskörda, då e de där låga milen plötsligt mer! ja stadstrafik sliter mycket mer på en bil än bilar som går ute på landsbygden!
Med ett stort MEN då! Automaterna ger upp vid 35-45 tusen mil.
Som sagts tidigare: Oljeläckage mellan motor och låda. Dyrt.
Kör du en del så är TDi trevliga men räkna på skatten/milen. Det är inte okänsliga för miltal.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!