4005
Sök

Försäkrings fråga

66 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Klantade mig och råkade backa på min volvo 850(helförsäkrad,folksam),med min oförsäkrade volvo 745.

Blev en bula på dörren,min fråga är om det ens är möjligt att kunna få det reparerat via försäkringen som finns på 850in eller är det helt tvärkört i och med att 745an var oförsäkrad?

66 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Jasså så det kan alltså funka? får prova det då.

Skaune
3 april 2011
uppmana inte till bedrägeri! jag hade hellre köpt ny dörr på skroten än att hålla på med sånt! du får ju ändå betala en saftig självrisk, bättre o billigare o byta dörren själv, ske de lacka om dörren får de va en nogrann lackerare som inte gör "ännu ett" försäkrings jobb!

5 198 Inlägg
4 april 2011
Även om båda bilarna skulle ha varit försäkrade så är det tvivelaktigt om du skull ha fått ut nåt, Då båda bilarna står på dej och du själv har kört. Min granne fick inte ens ut nåt när han körde på sin bil med jobbets lastbil. pga föraren va han själv.

2 271 Inlägg
4 april 2011
Håller med Polestar, dels bör en beg dörr va billigare än självrisken för vagnskada hursom.
Så ta en titt på lagabasen/bildelsbasen och se om du har tur att hitta nån med rätt färgkod
till och med.

1 798 Inlägg
4 april 2011
Polestar skrev:
uppmana inte till bedrägeri! jag hade hellre köpt ny dörr på skroten än att hålla på med sånt! du får ju ändå betala en saftig självrisk, bättre o billigare o byta dörren själv, ske de lacka om dörren får de va en nogrann lackerare som inte gör "ännu ett" försäkrings jobb!

Att utnyttja sin egen vagnskadeförsäkring är ju knappast bedrägeri.
Att köpa en begagnad dörr och sedan få denna lackerad springer till en rätt så ansenlig summa ändå, bättre då att lämna in bilen, betala sin självrisk och få garanti på jobbet.

Skaune
4 april 2011
Hilmer skrev:
Polestar skrev:

Att utnyttja sin egen vagnskadeförsäkring är ju knappast bedrägeri.
Att köpa en begagnad dörr och sedan få denna lackerad springer till en rätt så ansenlig summa ändå, bättre då att lämna in bilen, betala sin självrisk och få garanti på jobbet.

finns ju dörrar i gott skick i samma kulör oftast att få? gö man en lackrengörning och vaxning på bilen kan man kanske få det jämt i kulören, att bara lacka en dörr/skärm kan ju ge minst lika fula nyansskillnader om lackeraren inte lyser ordentligt!

1 Inlägg
5 april 2011
om han körde 850i in i 745an, skulle de bli anorlunda då, då den är helförsäkrad ?

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
5 april 2011
Alexander_A skrev:
om han körde 850i in i 745an, skulle de bli anorlunda då, då den är helförsäkrad ?

Nej då han är förare och samtidigt ägare på den påbackade bilen brukar det inte bli någon ersättning.

Smoke Tires Not Drugs.

5 198 Inlägg
5 april 2011
mickecorrado skrev:
Alexander_A skrev:

Nej då han är förare och samtidigt ägare på den påbackade bilen brukar det inte bli någon ersättning.

Då är det verkligen bäddat på bedrägeri

Sök