3899
Sök

Biltema höll på och ta livet av en idag

619 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Var till Biltema och köpte en ny undrespindelled och monterade dit den för nån dag sen. Och idag var jag och några polare ute och åkte med den. När jag skulle svänga av en väg (i cirka 10 km/h) så gick undre bulten av och allt åkte ner i backen och tog tvärstopp så drivknuten och och leden åkte ur. Bulten låg nån meter under hlt rund utan gängor lika med gängorna på spindelleden. Innan det hade vi körde på en 80 väg, s¨jävla tur at den inte lossna där. Så frågan är.. kan man gå nåt med det här? För hade vi åkt den väg vi skulle hade det vart en 110 väg som är nån mil. Hade den lossnat då hade jag nog inte suttit här nu.

1 758 Inlägg
6 april 2011
Misstänker du att det är ett tillverkningsfel på delen så hör av dig till Biltema, så får väl de undersöka om det rör sig om ett tillverkningsfel eller liknande.

619 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Jo det måste ju vart det , hade det lossnat när vi körde motorväg hade väl jag och mina 3 polare dött

1 168 Inlägg
6 april 2011
ta detta med biltema, då kommer du någon vart. visst blir man lite rädd och tänker lite "vad som kunde hänt" men nu hände inte det. så ta din produkt och reklamera den och försök få det gå vidare om du vill det.

70 Inlägg
7 april 2011
hmm inte för att va jobbig.. men kan inte biltema misstänka eller  påstå att du har monterat fel ??

det kan ju va liiiitee svårt att bevisa...

619 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Montana86 skrev:
hmm inte för att va jobbig.. men kan inte biltema misstänka eller  påstå att du har monterat fel ??

det kan ju va liiiitee svårt att bevisa...

Jadu det hängde på en bult och den skruva man dit som alla andra, kan ju inte direkt göra fel då

KHRacing
7 april 2011
man kan ju glömma att spänna fast det exempelvis, eller hur

- hur skall vi kunna veta om du verkligen spände fast det eller ej ?

2 982 Inlägg
7 april 2011
juhaaan skrev:
Jo det måste ju vart det , hade det lossnat när vi körde motorväg hade väl jag och mina 3 polare dött

generellt sett så gäller ju: "man får vad man betalar för"..

kul att ni klarade er, dock bör du inte hoppas på för mycket, ni måste ju samtidigt bevisa att den har vart monterad på korrekt sätt.
ett pirelli däck på orginalfälgar kan flyga av om det inte är monterat rätt liksom.

619 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Jo så kan det ju vara, men nu går det ju bara att dra fast bulten på ett sett och den blev åtdragen så kan ju inte gjort nå fel?

1 758 Inlägg
7 april 2011
Kan ju ha dragit den för hårt..

2 982 Inlägg
7 april 2011
juhaaan skrev:
Jo så kan det ju vara, men nu går det ju bara att dra fast bulten på ett sett och den blev åtdragen så kan ju inte gjort nå fel?

vännen, så länge du har bevis för att den är fastdragen på rätt sätt och att andra bärande delar har varit hela så lär du få ersättning.

utan bevis.. NO CASE tyvärr

70 Inlägg
7 april 2011
när jag säger till min chef att jag har spännt skruven ordentligt så kommer han o spänner mer..

han är starkare ....

hopas du förstår.. vill absolut inte lägga skulden på dig.. men tänk om biltema tänker som jag o några andra tlll här..

70 Inlägg
7 april 2011
Rock-Star skrev:
juhaaan skrev:

vännen, så länge du har bevis för att den är fastdragen på rätt sätt och att andra bärande delar har varit hela så lär du få ersättning.

det är ju där problemet ligger... HUR ska han bevisa d ? roll

619 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Jo allt går ju och dra längre och längre.. Så det ser mörkt ut hmm köpte en ny bärarm för 2000 för nån vecka sen , som förmodligen blivit krökt också säkert nå mer . Inget man kan få för..

2 982 Inlägg
7 april 2011
Montana86 skrev:
Rock-Star skrev:
juhaaan skrev:

det är ju där problemet ligger... HUR ska han bevisa d ? roll

det ligger på TS att bevisa..
biltema lär inte öppna plånboken utan att ha sett bilen och undersökt bilens övriga delar.

ta en konversation med biltema... därefter aftonho.. ja menar aftonbladet

982 Inlägg
7 april 2011
ta bärarmen kasta genom entre dörren så är ni kvitt

2 982 Inlägg
7 april 2011
Beeenny skrev:
ta bärarmen kasta genom entre dörren så är ni kvitt

oj.. här går det undan.

Turbo lover
555 Inlägg
7 april 2011
Draget till korrekt åtdragningsmoment?

2 024 Inlägg
7 april 2011
Inte mycket att diskutera här, bättre att ta det med biltema eftersom det bara är de som vet vad de kommer svara. Ställer dom sig ovilliga så får du väl kontakta ditt försäkringsbolag.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Hjultomte
1 500 Inlägg
7 april 2011
Jag trodde dom höll på att mörda någon i butiken. men tji fick jag. Tråkig att det som hände hände big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Sök