Var till Biltema och köpte en ny undrespindelled och monterade dit den för nån dag sen. Och idag var jag och några polare ute och åkte med den. När jag skulle svänga av en väg (i cirka 10 km/h) så gick undre bulten av och allt åkte ner i backen och tog tvärstopp så drivknuten och och leden åkte ur. Bulten låg nån meter under hlt rund utan gängor lika med gängorna på spindelleden. Innan det hade vi körde på en 80 väg, s¨jävla tur at den inte lossna där. Så frågan är.. kan man gå nåt med det här? För hade vi åkt den väg vi skulle hade det vart en 110 väg som är nån mil. Hade den lossnat då hade jag nog inte suttit här nu.
Misstänker du att det är ett tillverkningsfel på delen så hör av dig till Biltema, så får väl de undersöka om det rör sig om ett tillverkningsfel eller liknande.
ta detta med biltema, då kommer du någon vart. visst blir man lite rädd och tänker lite "vad som kunde hänt" men nu hände inte det. så ta din produkt och reklamera den och försök få det gå vidare om du vill det.
Jo det måste ju vart det , hade det lossnat när vi körde motorväg hade väl jag och mina 3 polare dött
generellt sett så gäller ju: "man får vad man betalar för"..
kul att ni klarade er, dock bör du inte hoppas på för mycket, ni måste ju samtidigt bevisa att den har vart monterad på korrekt sätt. ett pirelli däck på orginalfälgar kan flyga av om det inte är monterat rätt liksom.
Jo allt går ju och dra längre och längre.. Så det ser mörkt ut köpte en ny bärarm för 2000 för nån vecka sen , som förmodligen blivit krökt också säkert nå mer . Inget man kan få för..
Inte mycket att diskutera här, bättre att ta det med biltema eftersom det bara är de som vet vad de kommer svara. Ställer dom sig ovilliga så får du väl kontakta ditt försäkringsbolag.