Nu har man äntligen köpt en V70N D5... årgång 2004, 36 tusen på mätaren och precis inkörd..den är i mycket fint skick utvändigt som invändigt och ska såklart styla upp den lite då den är helt standard just nu... först blir det 17" fälgar och solfilm..
Behöver dock lite info om hur just denna typen av bil kommer beté sig med 225-45-17.. blir den spårkänslig och väldigt stötig.. ?
Hur påverkas själva köregenskaperna och komforten.. ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Ska tillägga åxå att den passade bäst i denna tråden för det handlar inte bara om styling.. jag ska byta och renovera lite grejer på den åxå inom en snar framtid.. så hoppas den kan ligga kvar under "projekt"
Kommer inte att vara speciellt spårkänslig, Visst du kommer kanske känna lite mer än du gör idag men det kommer int va nö problem.. och stötig blir den ej me 17"!!
Kommer inte att vara speciellt spårkänslig, Visst du kommer kanske känna lite mer än du gör idag men det kommer int va nö problem.. och stötig blir den ej me 17"!!
Tack för ett bra svar.. ok.. då kör jag på 17" utan att vara skraj att nåt ska kännas fel..
Hade 17" på en volvo 240 för många många år sen.. med 225-45 däck på.. den blev spårkänslig.. fast går inte att jämföra en åldrig 240 med V70N kanske.. hehe
Tack för ett bra svar.. ok.. då kör jag på 17" utan att vara skraj att nåt ska kännas fel..
Hade 17" på en volvo 240 för många många år sen.. med 225-45 däck på.. den blev spårkänslig.. fast går inte att jämföra en åldrig 240 med V70N kanske.. hehe
jag har 17 tums med 225/45 på 850 det är ingen fara jag kör också 3 kg i däcken då kan det bli stötig men på motorvägen så är det mycket skönare än 15 tummarna btw lycka till med projekt
jag är en kille på 18 gillar att meka bor i en liten stad som heter sölvesborg. vad jag gillar att göra på min fritid det är att göra bilar fina med att polera dom o gör dom allmänt fina
Hittade tråden Såg att du fått bra svar iallafall Spännande att följa detta!
//Lindh
Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Hittade tråden Såg att du fått bra svar iallafall Spännande att följa detta!
//Lindh
Jo det kom visst ett svar såg jag precis när du svarat i din egna tråd.. hehe..
hehe ok, har du bestämt fälgar än då? (modell) ?
//Lindh
Nuvarande bilar:
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Njaa.. jag har inte gjort det.. blir ju begagnat så jag kollar lite vad som finns... vill ju ha så billigt som möjligt..blir lite stress nu i och med att sommardäcken ska på snart.. :S
Tycker att du ska köra på Thor fälgarna! dom är snygga o stilrena till V70
Har faktiskt spanat in lite begagnade sånna.. och jag tycker åxå dom ser riktigt snygga ut faktiskt.. som du säger, stilrena.. enkla.. men endå snygga..
Idag fick jag tag på begagnade fälgar med halvhyffsade 225-40-18 däck på, tog en tankeställare idag och tänkte att 18" kanske inte är så tokigt.. så det blev det.. fälgarna tycker jag är snygga och passar bilen bra och det blir lite kontrast med alu-färgat runt kanterna och svart i mitten åxå.. ... bilen nytvättat idag samt fälgar monterade.. köpte även solfilm som ska p åi helgen om vädret tillåter. Nu har jag en fråga åxå, däcken viner lite när man kör.. vad kan detta bero på.. ?
Och så undrar jag om det måste sitta en sin plast-distansring på insidan av centrum eftersom hålen är lite större än själva navet.. ? han jag köpte fälgarna av sa att det inte satt några sånna på hans bil..
Snacka om facelift... eller.. ?
Senast redigerat av Danne_1977 (14 april 2011)
Snyggt! Gjorde väldigt mycket med nya fälgarna! //Lindh
Nuvarande bilar: