3748
Sök

Har jag en självmordskatt?

Administratör
11 955 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Det började för ca 4 veckor sen...

Jag och tjejen väcktes av ett stort kabrak från vardagsrummet kl 04:30. Jag rusar ut och ser att vardagsrumsbordet av glas har vält och är krossat, samt att det ligger massor av andra krossade glas och vatten på golvet. Yrvaken som jag är resonerar jag inte mer än "jahapp...".

Tittar ut mot köket och ser Kajsa (katten) kika fram runt hörnet - hon ser skyldig ut som tusan.

Jag plockar upp henne och hon verkar OK. När jag ställt ned henne upptäcker jag blod över hela mitt bröst. Hon hade fått bordet över sig och skurit sig i benet. Efter mycket om och men hamnar vi till slut på djursjukhuset i strömsholm och det visar sig att senorna till en muskel var helt av och 70% till en annan.

De undrar om vi vill gå vidare eftersom hon saknar försäkring, men det är klart som tusan. Min kisse... Efter att ha lättat REJÄLT på plånboken för min lilla bondkisse som kostade 40kr i inköp får hon komma hem 3 dagar senare med gips om vänster framben. 6 veckor med gips som ska bytas varannan säger veterinären.

Vi kommer hem och Kajsa får numera vara i hallen som vi spärrat av. Där finns inget att hoppa upp på så det blir 6 lugna och tråkiga veckor för henne tyvärr. Allt är bra just nu...

Igår händer följande:

Jag går ut på balkongen (5:e våningen) för att titta till bilen som står ute på gatan. lutar mig mot räcket och tittar längs gatan och får syn på något ovanligt i ögonvrån. Jag fryser till totalt i en sekund och mitt hjärta börjar slå i full fart när jag upptäcker att Kajsa (som fortfarande har gips på runt hela benet) gått ut genom fönstret i sovrummet och står nu längst bort på den lutande och högst 15cm breda fönsterbrädan - 15 meter ned till asfalten. Hon jamar ganska förtvivlat...

Fönstret är tvådelat, en liten del som går att öppna, och en större som alltid är stängd. Hon var längst bort från den öppnade delen, ca 0.5 till 1 meter från öppningen.

Jag får i princip panik och hela processen med att hon ramlar, dör, kremeras, ångest i månader osv flashar förbi på ett par sekunder. Lyckas samla mig och efter kanske 30 sekunder inser jag att det bästa är att helt enkelt försöka sig på att dra in henne själv på direkten istället för att ringa brandkåren.

Jag lutar mig ut från fönstret och sträcker mig och griper snabbt tag i vad jag kan få tag i på henne och drar in henne. Hon hann nog knappt reagera speciellt mycket tror jag. Jag ville inte att hon skulle få för sig att vända på sig t.ex, med gips och allt.

Det tog mig säkert 15 minuter innan jag lugnade ned mig ... har inte varit så rädd på oerhört länge.

Så... ska jag ta det som ett tecken? Självmordskatt? Hon har "skurit sig i handlederna" och nu försöker hon hoppa ut från fönstret...

Skämt å sido, jag är glad över att hon lever smile

http://chrizz.nu/bilder/trasig_katt/kajsa_i_gips.jpg

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fartdåre
286 Inlägg
2 augusti 2006
Har hon blivit sårad på sistonde? tongue

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
2 augusti 2006
Hee, söt machokatt. Antar att hon resonerar: "Det som inte dödar, det härdar"!

BMW Power
2 362 Inlägg
2 augusti 2006
hon vill kanske förbruka sina 7 liv? hmm eller så gillar hon att leva farligt i princip tongue
Senast redigerat av FugitivE (2 augusti 2006)

BMW, bogsering med wire :/

med lem
1 147 Inlägg
2 augusti 2006
hehe stackars lilla katt. tur att hon mår bra efter omständigheterna

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
2 augusti 2006
oftast är det ju ett skrik på hjälp om folk är självmordbenägna.. du kanske sitter för mycket här chrizz, och inte ger henne uppmärksamhet ? wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

1 436 Inlägg
2 augusti 2006
Har du träffat någon annan katt på sistonde?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

303 Inlägg
2 augusti 2006
Så söt! smile
Själv ägare till två små liv Gordon å Enzo) som båda är bra livliga av sej.  Skönt att hon klarade sej..  bara å kräma på med godmat åt henne nu så hon håller sej inne:D

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

Meister
6 763 Inlägg
2 augusti 2006
FugitivE skrev:
hon vill kanske förbruka sina 7 liv? hmm eller så gillar hon att leva farligt i princip tongue

7?? så lever hon ju fortfarande!? katter har väll 9?

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 augusti 2006
hihi. katter är roliga djur.

Katten vi skaffade innan jag flyttade måste också vara lite av självmordsbenägen.

En katt 10 veckor som bara vart inne och blir utsläppt för första gången brukar väl inte leta reda på stegen upp till taket (2,5plansvilla) och kolla vart den leder?. Normala katter borde väl nosa omkring och leka med allt nytt på marken?

Trodde aldrig att en katt kunde klättra så enkelt på en lodrät stege.

Dagen efter var likadan, tur att hon inte slagit ihjäl sig. Det tog några dagar innan hon klättrade upp i toppen på den stora lönnen mitt på gården för att sedan hoppa över till en lika stor kåk via grenarna som hänger över.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Nknn
2 augusti 2006
haha!

BMW Power
2 362 Inlägg
2 augusti 2006
camaro67 skrev:
FugitivE skrev:

7?? så lever hon ju fortfarande!? katter har väll 9?

HAHA tänkte lite fel där wink menar 9 big_smile

Lastbilschaufför
186 Inlägg
2 augusti 2006
Haha stackars katt tongue...Inte många liv kvar nu tongue!

Ride Hard-Die Free!

Wallraff
319 Inlägg
2 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
hihi. katter är roliga djur.

Katten vi skaffade innan jag flyttade måste också vara lite av självmordsbenägen.

En katt 10 veckor som bara vart inne och blir utsläppt för första gången brukar väl inte leta reda på stegen upp till taket (2,5plansvilla) och kolla vart den leder?. Normala katter borde väl nosa omkring och leka med allt nytt på marken?

Trodde aldrig att en katt kunde klättra så enkelt på en lodrät stege.

Dagen efter var likadan, tur att hon inte slagit ihjäl sig. Det tog några dagar innan hon klättrade upp i toppen på den stora lönnen mitt på gården för att sedan hoppa över till en lika stor kåk via grenarna som hänger över.

Dom kanske tycker att du är för snål:P
Köp den dyrast kattmaten och bygg en lekplats med neon av någon cool färg!smile
Så kanske dom ha livet kvar! big_smile

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
2 augusti 2006
Min katt är lite självmordsbenägen också big_smile Men han har tagit steget längre, och hoppat ner 9 meter från mitt fönster rakt ner på asfalt 3 gånger roll
Nu för tiden kan man ibland se honom springa över torget vilket är ganska bra trafikerat neutral

http://www.berusad.org/img/fotoalbum/1168/15.jpg
Där är min katt också ^^
Den är fet, jag vet wink

231 Inlägg
2 augusti 2006
Dags att försäkra henne kanske wink

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

3 113 Inlägg
2 augusti 2006
ojoj oj... jag föredrar hundar mera smile

Semper Fi

BMW Power
2 362 Inlägg
2 augusti 2006
AkkE skrev:
ojoj oj... jag föredrar hundar mera smile

Jag med wink jag ser iallafall INTE när en katt är glad eller sur. Ser alltid lika sura ut tongue

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
2 augusti 2006
calibra_nox skrev:
Min katt är lite självmordsbenägen också big_smile Men han har tagit steget längre, och hoppat ner 9 meter från mitt fönster rakt ner på asfalt 3 gånger roll
Nu för tiden kan man ibland se honom springa över torget vilket är ganska bra trafikerat neutral

http://www.berusad.org/img/fotoalbum/1168/15.jpg
Där är min katt också ^^
Den är fet, jag vet wink

Han kanske vill vara  lite modig:P

Han kanske tänker: Hm...klarar jag springa över torget mitt i rusnings trafiken:P
Senast redigerat av THEBADGUY (2 augusti 2006)

Allt för den där jävla hatten!

Scania, javisst.
237 Inlägg
2 augusti 2006
Dom vill väl visa sig på styva linan för brudarna. får dom inte ha lika hott bil som husse får dom väl riskera livet istället. tokigt.

Sök