Bästa vore att du bultar fast spacern i bilen med 4 bultar dvs 4/108 och sedan så har du 4utav 5 pinbultarna som passar BMW:s bultcirkel dvs att du monterar fälgen med 4muttrat och det gör tyvärr att du åker med en hål för extra utan bult i....
Bild två som du skickat går att göra ifall du hade kört från 4/108 till 5/108 annars går det inte då de krockar.
för mer info kontakte Manton.se han hjälper dig med allt och förklarar samt ger bra priser oxå.
Jag har köpt ALLA mina spacers via honom o det är många
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
Bästa vore att du bultar fast spacern i bilen med 4 bultar dvs 4/108 och sedan så har du 4utav 5 pinbultarna som passar BMW:s bultcirkel dvs att du monterar fälgen med 4muttrat och det gör tyvärr att du åker med en hål för extra utan bult i....
Bild två som du skickat går att göra ifall du hade kört från 4/108 till 5/108 annars går det inte då de krockar.
för mer info kontakte Manton.se han hjälper dig med allt och förklarar samt ger bra priser oxå.
Jag har köpt ALLA mina spacers via honom o det är många
Det är samma spacers på båda bilderna, först så montetrar man den på bilen med alla 4 hål sen så sätter man på plattan med pinbulten och skruvar fast den i spacern med dom två insexskruvarna på de viset får man ju 5 bultar som håller fast fälgen.
Brorsan körde med spacers som gör om 4 till 5 bult. Han körde med fälgar till en 9-5:a på sin 9000 Aero -94. Troligtvis gjorde de om till 5*110 då han inte körde med lös kona på hjulbultarna.
Så det borde ju finnas redan.. eller?
De var godkända för bankörning men inte på gatan för övrigt.
Följer nu projektet, hur grymt som helst, små breda jävla as till BMW-fälgar och forcerad vinkel runtom samt gul film/spray på lyktor fram och mina tankar flyger =P
Killen som har spacer.se gör såna spacers tror jag. Mejla o prata, riktigt bra att ha o göra med!
sist jag kollade Manton så var det omöjligt. den bilden/ritningen ts har laggt upp funkar inte i verkligheten då mist ett utav hålen är för nära bulten (dvs tunn gods) så antingen kör du med fyra bultar i navet o hänger fälgen på fyra pinbultar eller så får du skaffa fram andra fälgar. tyvärr
PS diggar bilen stenhårt!!
Senast redigerat av PITSTOP (24 maj 2011)
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....