Vad det gäller växellåda beror det lite på vad man är ute efter..? Dessutom lär man ju ha koll på att S40-lådan inte är bolt-on. Ett annat alternativ om maninte har en sån låda redan är en M56H med 4,25 i slutväxel istället.
K24 är bara att glömma, du lär ha nåt större, till exempel en K26/27-hybrid. Vad gäller grenrör beror det på vem man lyssnar på då skullnadena mellan 921 och 688 som är dem vanligaste ligger mer på teoretisk nivå än vad som kanske märks i bromsbänken.
Vad gäller bränslesystemet så lär du ju åtminståne skaffa en bättre bränslepump.
Topp med mekaniska lyftare är ju bra om man tänkt varva mycket, men det är enklare och antagligen bättre att behålla den topp du har nu.
Vilka stakar man köper spelar inte så stor roll egentligen. Handlar mest om vad man vill betala och vilken logga man vill ha på fakturan. Men alla stakar oavsett vart dem komemr ifrån ska ovillkorligen mätas upp innan montering. Fusk med detta kan resultera i tråkiga ras och pengarna man raset kostar överstiger uppmätningen mångfaldigt, men vill man snåla in så chansar man att mn fått bra grejjer.
Problemet är att S60R-kolvarna är 83mm och dina cylinderlopp är 81mm och att borra upp till 83mm är lite riskabelt sett till hållbarheten. Bättre att borra om blocket går att rädda och köra med vanliga överdimensionskolvar.