8k för att byta bromsskivor fram?!?! Tar det verkligen 2 timmar att göra? Sen lär ju mekonomen inte ta 1000kr timmen, men vad vet jag.
Om man kollar pris på delarna på mekonomen hemsida (dock i ö-vik, vet inte vart nyköping ligger:P men borde inte skilja mkt) så ska jag se om jag hittar vad han kan tänkas byta. Vet inte exakt modell du har heller men? Års mod å så? Borde inte skilja mycket de heller.
Detta är iaf för en 900turbo 97-98:
Bromsskivor fram: snik=848kr. dyr öres = 1782kr, för paret på båda ska tilläggas.
Belägg fram(som du ju redan hade): 694kr för dyröres, monteringsats dyröres 324kr, vanlig=138
Han kanske pajjar abs givaren a, vem vet liksom?
: 828kr
Han tycker kanske att oken måste bytas när han ändå håller på: 1259kr st, så 2518kr paret.
Fixeringskruv för bromsskiva, han lär ju slarva bort båda=) : 32kr st. 64kr tot.
Sen kommer jag inte på så mycket mer om han inte finner att han måste byta slangar å rör m.m. men vi bortser från det så länge.
Med allt detta skulle materialet då gå på (om man använder dyröres sakerna): 6210Kr
Men menar du att han bytt bromsarna dina redan å sen sa ett pris eller vadå?
Som du ser så är 6k ett vettigt pris om han byter ALLT+ Abs givaren, men nu snackar vi att det är ju endast skivorna han ska byta, eventuellt beläggen. Så typ 1000kr för material å 1000kr arbetstid tycker då jag låter mycket lämpligare. Nu är jag inte mekaniker, men tar väl inte nå mer än en timme å byta skivor fram för ett proffs?