1886
Sök

Opel calibra 8v fjädrar/sänkning

80 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Hej!

har en fråga till er där ute som kan lite mer om opel calibra 8v.

Jag ska köpa fjädrar för att min opel inte har gått igenom besiktningen.

Nu undrar jag vad är det för sänkning dom har original 60 fram och 40 bak, stämmer det?
har sökt lite runt på ebay och sånt men det finns för det mesta bara 60/40 fjädrar, kommer den se orginal ut om jag köper sådana för jag vill att den ska se någorlunda sänkt ut, mest bak för att nu är den mer sänkt fram än bak (vill att den ska komma i samma höjd både fram och bak).

Vilka skulle ni rekomendera? 60/50mm eller 60/60mm
(eller att jag köper 60/40mm, kommer det då att se original ut)??

*Föresten har 215/45 R17 framdäck och 225/45 R17 bakdäck.

Mvh Denis

10 Inlägg
3 maj 2011
de är bara att kapa kapa kapa, o sen bööörna bööörna böörna. haha ne skämta.

"Tar du hand om bilen, så tar bilen hand om dig"

405 Inlägg
3 maj 2011
haha ta bort dom o gå besikta du kan ej få fel på dem för dom inte är där wink

69 Inlägg
4 maj 2011
Mahovic skrev:
Hej!

har en fråga till er där ute som kan lite mer om opel calibra 8v.

Jag ska köpa fjädrar för att min opel inte har gått igenom besiktningen.

Nu undrar jag vad är det för sänkning dom har original 60 fram och 40 bak, stämmer det?
har sökt lite runt på ebay och sånt men det finns för det mesta bara 60/40 fjädrar, kommer den se orginal ut om jag köper sådana för jag vill att den ska se någorlunda sänkt ut, mest bak för att nu är den mer sänkt fram än bak (vill att den ska komma i samma höjd både fram och bak).

Vilka skulle ni rekomendera? 60/50mm eller 60/60mm
(eller att jag köper 60/40mm, kommer det då att se original ut)??

*Föresten har 215/45 R17 framdäck och 225/45 R17 bakdäck.

Mvh Denis

Jag skulle rekommendera att sänka isånna fall ifall du hittar 60 fram 50 bak. Eftersom när du lastar / har folk i baksätet så kommer bilen i rätt höjd! Kan kolla runt lite och se ifall jag hittar sänkningssats till din bil! wink Dock kan jag inte svara på ifall den är sänkt original. Kolla Google.se. Står nog en hel del där ! ;p Mvh Robert "3-Punktarn"

80 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
tror det finns 60/50 men jag är säker på att det finns 60/60 till den och ja den är sänkt orginal för man ser det på fjädrarna fast jag vet inte hur mkt tongue

69 Inlägg
4 maj 2011
Mahovic skrev:
tror det finns 60/50 men jag är säker på att det finns 60/60 till den och ja den är sänkt orginal för man ser det på fjädrarna fast jag vet inte hur mkt tongue

okey okey, men vill du att bilen kommer se ut som en överlastad bil när folk sätter sig i baksätet så köper du 60/60 ;p. 50/60 hade jag satsat på ;p. Ifall du har fjädern löst så ring mig så kan vi mäta dem ifall du inte har tillgång till mätverktyg. ;p så vet du exakt hur sänkt den är original wink

242 Inlägg
4 maj 2011
Köp ett par fjäderben fram från skroten med orginal fjädrar. Sen ett par fjädrar bak. Så byter du bara till orginal när det är besiktningsdags sen slänger du dit sänkfjädrarna samt fjäderbenet med sänk, när du är klar med besiktningen smile Easy! big_smile

Sök