Begagnat Center tillhör Hedin Bil,
http://www.hedinbil.se/Sidor/Anlaggning … C-ny.aspx. Det stämmer att dom har ett års garanti, men det står även att alla bilar är testade. Den bilen jag provkörde hade nog inte blivit testad, men den var ganska fin att se på och sitta i. Min erfarenhet av Hedin är inte så bra på servicesidan i varje fall.
Jag hittade två dåliga omdömen om HL Bil, men efter att ha läst dom så verkar det inte vara så farligt, på denna bilen står i varje fall HL som ägare.
Bra med en sajt som bilskojare.com man kan bilda sig en bättre uppfattning genom olika klagomål.
Det finns en sajt som heter rejta.se jag skulle nog inte lita på omdömena där. Ecomotor fick fyra stjärnor. Jag tittade på en Grand Scenic, den hade gått 12000 sa säljaren, jag grävde lite i hanskfacket kollade igenom serviceprotokollen, det senaste var från 2008 och visade 13800.
Jag frågade om det och sedan om panelen var bytt.
Ja sa säljaren - Då nollställs mätarställningen..
-Va, har den gått 25800 sa jag.
Hon skruvade på sig och mumlade något om att man ställt om mätarställningen när dom bytte panel. Men den kan ju ändå inte ha gått mindre än 2008 frågade jag.
-Det blev nog fel sa hon. Hon var mycket trevlig och bilen var fin, men man blir lite misstänksam.