24 april 2016
Trådstartare
Har lite problem med att motorn går varm då jag långkör o satt här om dan o diskuterade med en polare om möjliga problem som kan leda till överhettning o efter en stunds diskuterande kom vi fram till att det kan vara bra att kolla kompressionen för att se om topplockspackningen är okej så det inte kan trycka in kompression i kylsystemet o på så sätt orsaka överhettning. Sagt o gjort nu i helgen har vi kollat kompressionen o kom fram till följande.
Kall motor Varm motor
Cyl 1: 7,9 8,5
Cyl 2: 7,8 8,5
Cyl 3: 8,6 8,8
Cyl 4: 8,3 8,3
Cyl 5: 7,7 8,5
Som synes inga jätteskillnader mellan cylindrarna dock lite underligt att 4ans cylinder ha samma värde kall som varm o även att 3ans cylinder har ganska små skillnader jämfört med resten. Skall på något sätt försöka se om det går in avgaser vi kylsystemet för att se om den trycker över kompression i kylsystemet så vi måste lyfta toppen o byta packning.