Även min läcker....någon som har priset sådär "rakt-upp-å-ner" ?
Var och frågade här på saab i Skövde, och de ville ha cirka 2000:- det dyra var tydligen att skiten skulle hydraulpressas på plats eller något sådant... Rena rånet enligt mig, kan köpa biltema olja och fylla på i 350 år innan det lönar sig att byta slang tyvärr
Kan uppdatera läget lite här då jag ska lämna in bilen på reparationen med trasig/läckande tryckslang styrservo. Totalt går det på (hos saab) 3429:- och ja dom byter bara slängjäveln, bara slangen ligger på 1800:- och sedan tillkommer arbetet som jag iofs kan förstå tar lite tid så nu vet alla vad det kostar hade inte alls planer på att lämna in den för detta men fick anmärkning på bes alltid lika kul
Fy fasen så jäkla dyrt!! jag ska plocka bort den och åka till en hydralfirma.. och trycka en ny:D blir förhoppningsvis billigare
Först och främst är det ett helvete att plocka bort slangen, försökte men gav upp rätt snabbt sedan är det knepiga med denna slang att den är pressad med olika moment i pressningen vilket min lokala hydralfirma inte kunde fixa men förhoppningsvis kan din det skriv gärna hur det gick
Men va fan, vanlig 300bar slang och ett par kopplingar lär lätt stå pall! Är ju bara 60-70 bar i slangen så det kan omöjligt vara så avancerat?
Enligt saab verkstaden så är pressningen pressad så att innerdiametern på slangen är varierande för att få rätt mängd/tryck. Om detta stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om men det är vad jag fick höra och sedan om han står och hittar på vet jag inte...
Det ligger säkert något i det dom säger, sen är det bara frågan om de e värt 4000 istället för 400 för att få rätt "feeling" i servon?
Det är inte bara feelingen som påverkas, pumpen kan rentav gå sönder om det är fel tryck i systemet annars håller jag med helt och hållet, hade man vetat att det skulle funka utan att pumpen kunde paja så skulle jag givitvis gjort på det billiga sättet