Tjena.
Har som sagt en v40 som går jäkligt ryckigt på lite lägre varv, vilket slutar helt eller delvis på dom lite högre varvtalen. Tänkte först att de kunde ha något med tändningen eller luften att göra, men började tänka om när bilen helt plötsligt gick upp mot 90grader.
Vattnet va tomt, och har fått fylla på 3 gånger på en månad. Har läst att de är ett vanligt fel på just denna bilen med läckage i kylaren?! (Vet inte om det stämmer dock)
Idag var jag ute och körde i de fina vädret med rutorna nere och hörde riktigt hur ventilerna hade börjat knacka.. Stannade omgående och kollade oljan! Totalt snustorr sticka trots att den servades för 3 månader sedan.. :S
Jag frågade en kompis om det inte kan bero på toppackningen, men han sa att eftersom den hade bra värden på besiktningen för 2,5 månad sen kunde inte toppackningen va trasig. där finns inga oljefläckar / vatten på min parkeringsplats heller, så den borde ju inte pissa olja i allafall..
Någon som har en aning om allt KAN vara sammanhängande, eller om de är 3 helt skilda fel..?
Tack på förhand