4231
Sök

Vw caddy skall byggas om till tyskstuk :) TIPS??!!!

17 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
tjenare! jag skaffade mig en VW CADDY PICKUP -97 för några månader sedan och har alltid velat testa vad jag går för och lära mig nytt! men ligger och skjuter på det hela tiden, blir mest att man läser om saker och ting på nätet och vips så är man inne på något som inte ens har med det man sökte från början att göra....

nu till saken, jag tänkte bygga om min bil till ett "tyskstku" liknade utseende med dom enklare grejerna så som "plast" skärmbreddning, nya däck och fäljar, bort med lister, ny lack (håller redan på med) mm

tror du förstår vart jag vill komma,

jag har tillgång till garage med alla verktyg som behövs och en mycket erfaren pappa inom bilar!

jag kan fråga honom om mycket men vill kunna stå på egna ben så mycket jag kan och jobba mig fram till svar och ett resultat jag kan visa upp för båda mig och pappa! smile så jag vill ha tips på vad jag bör tänka på, satsa på först?
färgval av hela bilen? (i tankarna har jag matt svart med två metallicblåa fartränder
däck och fälg? någon bra sida där man kan köpa?
sänkning av bilen? vad bör jag tänka på?

vill endast ha seriösa svar som kan leda till att jag kommer någon vart med drömmen som gror just nu

så alla tips om tyskstuk till vw caddy, länkar och allt tas i mot med ett stort leende!! big_smile

så fort jag börjat få en klar bild på allt så drar jag igång en projekttråd där jag lägger upp bilder osv

KOMMER INTE BLI NÅGON ELMIA BIL UTAN EN LÄRO BIL!!! smile

LillNaisarn
11 maj 2011
Pröva kolla efter forum med just tyskstuk?
tex Tyskstuk.de/forum , annars finns det ju ett stuk som jag fullkomligt älskar och är inte allt för dumt om man gillar "tyskstuk" prövat kolla lite på VIP style ? då kan du tex kolla vipstylecars.com/forums

lycka till smile

17 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
skall in och kolla nu på direkten! tack så mycket LillNaisarn smile

Sök