3175
Sök

Hur montera biltemas damaskband?

660 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hejsan!

Jag byter ofta knutar på mina eller mina kompisars bilar och jag brukar köpa min knutar på biltema, dock får man inte "bra" band som på mekonomen utan man får nå skitband till damaskerna

Bild på banden
http://biltema.se/ProductImages/61/large/61-971_l.jpg

Jag köpte nu senast http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ringsband/ för att spänna dessa band, har dock en liten fråga.. Hur låser detta verktyg bandet? Finns en rulle som jag förstått "rullar upp" bandet så det spänns och en rulle som roterar nästan 360 grader som klipper bandet men har inte förstått hur den låser fast bandet i det spända läget, känns som det är bäst att fråga innan jag försöker själv så det inte blir fel :P

Tack på förhand
//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 319 Inlägg
12 maj 2011
Det är ett par riktigt dryga dedär. Jag brukar köra dit slangklämmor istället !

_----------'

660 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Det är ett par riktigt dryga dedär. Jag brukar köra dit slangklämmor istället !

Jo jag med eller så köper jag dom "bra" banden som mekonomen kränger, men iaf nu sitter jag här med biltemaband och verktyg så vill gärna lära mig så jag slipper köpa extra band varje gång tongue

//Soderqvist

12 086 Inlägg
12 maj 2011
Man spänner bandet precis som på bilden, sen viker man upp verktyget så det blir ett väck på bandet och det stannar på plats, man tar bort verktyget och sen viker man ner bandet helt tillbax och låser det med dom små klaffarna som även dom syns på bild. Förslagsvis klipper man av överblivet material.

Ingen rymdvetenskap direkt tongue
Med rätt verktyg skulle jag vilja påstå att det är riktigt bra spännband.
Senast redigerat av JapMax (13 maj 2011)

660 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
tack JapMax för svaret, då ska jag tackla detta snarast möjligt och återkomma med hur det gick! smile

//Soderqvist

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 maj 2011
JapMax skrev:
Man spänner bandet precis som på bilden, sen viker man upp verktyget så det blir ett väck på bandet och det stannar på plats, man tar bort verktyget och sen viker man ner bandet helt tillbax och låser det med dom små klaffarna som även dom syns på bild. Förslagsvis klipper man av överblivet material.

Ingen rymdvetenskap direkt tongue
Med rätt verktyg skulle jag vilja påstå att det är riktigt bra spännband.

Håller med, funkar kalas. Använder detta själv till diverse saker.
Men det finns två typer av band på biltema, man bör använda dom som är bredare. Dom smalare tycker jag är ett h-vete.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök