Ska man ändå lägga ner allt jobb som krävs fölr att bygga om till 4-link (och wattlänk) så kan man lika gärna bygga dit coilovers när man ända har kapat ur golvet bak och bygger nytt. Det finns ju böcker i ämnet, men sen beror det ju på m man tänkt åka rakt fram eller svänga, det blir ju vissa skillnader med stagen då.
Ska man ändå lägga ner allt jobb som krävs fölr att bygga om till 4-link (och wattlänk) så kan man lika gärna bygga dit coilovers när man ända har kapat ur golvet bak och bygger nytt. Det finns ju böcker i ämnet, men sen beror det ju på m man tänkt åka rakt fram eller svänga, det blir ju vissa skillnader med stagen då.
de går väl att bygga vettig 4-link utan att kapa upp golvet?
sen har ja tänk köra panhardstag.
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Ska man bygga 4-link så älr man räkna med att börja kapa. Och varför panhardstag när det finns bättre lösningar? Skaman ändå lägga ner det jobb som krävs så kan man väl lägga ner det sista med för att få så bra resultat som möjligt?
Ska man bygga 4-link så älr man räkna med att börja kapa. Och varför panhardstag när det finns bättre lösningar? Skaman ändå lägga ner det jobb som krävs så kan man väl lägga ner det sista med för att få så bra resultat som möjligt?
jo sant.. men vart än man läser eller frågar får man olika uppgifter om vad man ska köra med.. men vad ja förstår är 4-link i första hand till dragrace, rakt fram körning.. så kanske är bättre att upptadera den lösning som redan finns där när man vill köra lite bana om drift med
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Det går att svänga med 4-link också. Det är bara att man lär ha andra övre linkar och ha fästen så att dem övre linkarna är parallella med dem undre. Så med rätt fästen och 2 par övre linkar så kan man ju byta dem om man vill få ut det sista lilla beroende på om man ska ut på bana eller köra rakt fram.
Dock räcker ju originalkonstruktionen med uppdateringar långt. 4-link är ju mer för dem som orkar bygga om och verkligen jaga det sista vad det gäller chassieraktion och grepp innan det i princip är dags för röramschassie.
Det går att svänga med 4-link också. Det är bara att man lär ha andra övre linkar och ha fästen så att dem övre linkarna är parallella med dem undre. Så med rätt fästen och 2 par övre linkar så kan man ju byta dem om man vill få ut det sista lilla beroende på om man ska ut på bana eller köra rakt fram.
Dock räcker ju originalkonstruktionen med uppdateringar långt. 4-link är ju mer för dem som orkar bygga om och verkligen jaga det sista vad det gäller chassieraktion och grepp innan det i princip är dags för röramschassie.
ok.. jag skulle ju haft de som ett projekt mest för att jag tycker det är kul att bygga, sen är karossen helt plåtren under nu så alla möjligheter finns ju för att få de bra.. men jag vill nog ha lite mer kännedom i hur man ska gå tillväga med vinklar och vad som blir skillnaden om man gör si eller så innan jag går in på den biten..
finns de något bra ställe där man kan läsa grunderna i all slags hjulupphängning?, har inte hittat något bra alls faktiskt
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Vet inget ställe där allt står, utan man får som vanligt googa och leta på böcker och artiklar och läsa och pratat med folk som har byggt om och höra vad dem har för erfarenheter.
Nu är de så här att jag håller på ska fixa lite men min 945'a som jag ska hinka i en m60b40 på 286 hk & 400 nm och min första fråga är - Måste man bygga om till 4 link om man ska regga den som ombyggt fordon? om man måste tänkte om någon har/eller vet på bästa sätt hur man ska sätta dit 4 link på en 7/940
Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. Min Volvo 740 GLE
Nu är de så här att jag håller på ska fixa lite men min 945'a som jag ska hinka i en m60b40 på 286 hk & 400 nm och min första fråga är - Måste man bygga om till 4 link om man ska regga den som ombyggt fordon? om man måste tänkte om någon har/eller vet på bästa sätt hur man ska sätta dit 4 link på en 7/940