Hej
Då har jag råkat köra på en hare, jättekul.... Min tanke var att ringa försäkringsbolaget imorgon men dock har jag ett litet problem. Problemet är att när jag tecknade min försäkring så tog jag den på 2500mil, eftersom jag inte behövde köra till tjejen 12 mil enkel resa, förhållandet tog slut, längre så tänkte jag att det kanske skulle räcka. Tanken var givetvis att bara öka på körsträckan om jag nådde över 2500 mil men med allt man har igång i livet så har jag inte hunnit med det. Nu har jag inget exakt miltal här hemma över vad mätaren stod på när jag tecknade försäkringen. Men efter lite beräkningar vad jag brukar snitta i månaden så har jag kört dryga 100 mil för mycket, dvs ca 2600mil.
Hur kinkiga är egentligen försäkringsbolagen på det här? Eftersom det är stor risk att jag har kört mer mil än vad jag egentligen får, nekar de då mig ersättning om jag anmälar skadan? Eller kollar de på milen bilen har gått när det är en viltolycka? Antar om inte annat att verkstaden skriver ner det som standard och eftersom försäkringsbolaget säkerligen har antecknat hur många mil bilen gått när jag tecknade försäkringen så känns det väl sådär.
Tanken som går i mitt huvud nu är i alla fall att ringa till försäkringsbolaget och försäkra bilen för mer mil per år. Sedan efter några dagar så anmäler jag skadan som jag fick av haren jag körde på. Låter det dumt eller hur skall jag göra?
Själva skadan haren har gjort är att fronten har spruckit på två ställen, luftgallret framför kylaren har flugit all världens väg, kylaren har fått sig en väldigt liten smäll och något galler vid ena dimljuset är förstört.
Senast redigerat av Vallås Locos (17 maj 2011)