Orangebullit skrev:
Men om dörrlåset är knäckt och tändningslåset likaså men bilen inte är startbar, Är rattlåset knäckt är det ju VÄLDIGT troligt att den är bogserad. Hur kan bolaget bedöma att det inte är troligt:rolleyes:
Enl. protokollet:
Förardörrens lås bär skador- sådana att man för tanken till att man stukit in ett verktyg och med hjälp av detta tvingar runt låscylindern. Allt i avsikt att öppna dörren.
Tändningslåset har varit utsatt för våld- låscylindern låg på golvet. Cylinderns mynningsbleck på sätet. Antennen som finns runt låscylindern, och som tillhör bilens startspärrsystem anträffades på askfatsluckan.
Vid kontroll av rattlåsets funktion visar det sig att detta fungerade felfritt.
Startförsök: Genom att sticka in en skruvmejsel i hålet för låscylindern gick det att slå på tändningen. Kontrollampan som varnar för startspärrsanordningen har trätt i kraft började lysa.
När skruvmejseln vreds ytterligare ett läge började startmotorn arbeta och motorn startade för att omedelbart stanna.
-Det sjuka är att jag ringde verkstaden och de sade att den går 5-10 minuter och stannar sedan.
Ang. extranycklar, vad vi kommer ihåg har vi bara haft 2 nycklar- det brukar väl inte finnas fler? En bror har haft bilen tidigare och innan dess en kollega på min sambos gamla företag. Detta var i Sthlm och typ 7 år sedan. Vi har haft bilen i 4 år och bara med 2 nycklar vad vi kan minnas. Var kollar man det-antal nycklar? Ringde VW i GTB de säger att det inte finns ett samordnat register över nycklar? Jaha- så jag skall ringa varenda verkstad i hela sverige då?
Jag är en hon- och kan, som ni säkert kan utläsa, väldigt lite om bilar! De är ett transportmedel för mig:-)och nu tar jag mig inte till mitt jobb som är väldigt viktigt + att jag inte kan hämta vår son på dagis.
Fattar inte att försäkringsbolaget inte ser att jag/vi inte har någon vinning i detta :-) Få tillbaks bilen hel förrutom trasiga lås + en repa.. vad tjänar vi på det????? Jo- Obehag, sömnlöshet, en nervös liten son, 9000:- fattigare, en bil på verkstaden 3 mil bort med dubbdäck som måste ställas på + att den måste besiktigas (för vi hade en tid för någon vecka sedan) och det är tydligen omöjligt att få en tid för besiktning- KUL? NOT!
Jo- vi skall överklaga men som jag tidigare skrev så MÅSTE vi tydligen ha bevis på hur den stals!