3272
Sök

Förgasarval till en volvo 142?

230 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Hejsan! ska börja på mitt volvo projekt nu! är en 142a med en b18 motor. hade tänkt trimma den lite med annan kam planad och portad top. min fråga är vad ska man köra med för förgasare som är billiga och ger effekt? weber 45or är ju drömmen men ekonomin räcker inte till. tacksam för svar!

Likbärgare
375 Inlägg
17 maj 2011
Dubbla SU, Nästan omöjliga att ställa in.

En enkel weber 36/36a. Billigt, lätt att ställa in och funkar mycket bra till lättare trimning.

Dubbla solex 38:or, Ganska lätta att ställa in och billigare en weber.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

230 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Tvattekorg skrev:

En enkel weber 36/36a. Billigt, lätt att ställa in och funkar mycket bra till lättare trimning.

Okej okej! har noll koll på det här med att ställa in förgasare men då byter man munstycke och så va?
Eller jag är helt ute och cyklar. har hört talas om stromberg och att dem ska vara bra vid lätt trimmning.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 maj 2011
Dubbelförgasare kräver lite erfarenhet och helst ett synkroniseringsverktyg. Satsa på en enkel Weber, den är klart bäst vid lättare trimmning.
Dessutom är det vanligt att de är färdigbestyckade för Volvo, då det vid det här laget måste finnas lika många förgasare som bilar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Likbärgare
375 Inlägg
19 maj 2011
nilserik skrev:
Tvattekorg skrev:

Okej okej! har noll koll på det här med att ställa in förgasare men då byter man munstycke och så va?
Eller jag är helt ute och cyklar. har hört talas om stromberg och att dem ska vara bra vid lätt trimmning.

Bytar munstycke och skruvar luftskruv ja.

Satsa på weber 36/36, Det blir lättast för dig..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Sök