3400
Sök

Corvette 87a eller 528 99a

11 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
har en 528 99 som bruksbil då m5an står o väntar på lite godis. ja funderar på att byta bort 528an mot en corvette årsmodell 87 o ha som brukis i sommar, men har aldrig ägt något amerikanskt, någon som har erfarenhet av denna bil vad gäller hållbarhet osv??

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
24 maj 2011
Hurven skrev:
har en 528 99 som bruksbil då m5an står o väntar på lite godis. ja funderar på att byta bort 528an mot en corvette årsmodell 87 o ha som brukis i sommar, men har aldrig ägt något amerikanskt, någon som har erfarenhet av denna bil vad gäller hållbarhet osv??

Dom håller väl som vilken annan bil som helst egentligen. Men man bör kolla upp hur många ägare den haft. Många har bara den över sommaren sen säljer man den. Sen ska man väl kolla den likt vilken annan bil som helst. Kolla gärna automatlådeoljan om det är automat, oljan ska vara klarröd. Likaså oljestickan givetvis.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 maj 2011
Det ända som brukar kunna vara lite halvdant är kvaliten på elektriska prylar, jämfört med en BMW alltså. Det brukar kunna vara smågrejor men det kan var störigt ändå, i övrigt är det ganska basic och driftsäkert. Jag åkte med en bekant i hans manuella Corvette C4, kul bil.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök