4574
Sök

Köpråd: Volvo 240 turbo

105 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
#1
Hej hej tjena halloj, ska åka och kika på en Volvo 240 turbo i dagarna ( årsmod 86-87? )finns det något speciellt man skall kolla efter som är vanligt bland de här bilarna ? Tack på förhand

// 🖕

Jävel
2 018 Inlägg
1 juni 2011
#2
Jag har skruvat 240 turbo som hade stått i nåra år så att de mekaniska insprutet hade kläggat igen, den bilen fick vi aldrig fart på sen hmm
Så kolla att sprutet fungerar bra, de är jävligt knepigt om man inte kan de.

You got to risk it, to get the biscuit :)

105 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
#3
Plankpojk skrev:
Jag har skruvat 240 turbo som hade stått i nåra år så att de mekaniska insprutet hade kläggat igen, den bilen fick vi aldrig fart på sen hmm
Så kolla att sprutet fungerar bra, de är jävligt knepigt om man inte kan de.

// Skall tänkas på! smile

// 🖕

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
1 juni 2011
#4
blir väldigt svårt att hitta en 240turbo 86-87 då sista årsmodellen är 85

Kör fort så hinner inget hända...

Professionell amatör
451 Inlägg
2 juni 2011
#5
Growe skrev:
blir väldigt svårt att hitta en 240turbo 86-87 då sista årsmodellen är 85

Tänkte precis samma.. Om den är konverterad så kolla så den är reggad och hur seriöst gjort det är, ungdomsskruvad skitkonvertering är ju värt mindre än en förgasarmotor IMO..
Senast redigerat av Grimling (2 juni 2011)

AUDI - Four rings to rule them all

129 Inlägg
2 juni 2011
#6
och så fort det är en ungdom som har skruvat så är de slarvjobb, eller vad?! jag (17år) skulle aldrig göra en slarvig turbokonvertering på nån bil alls.

6 655 Inlägg
2 juni 2011
#7
^
^

Som ungdom är man ju bäst och väldig exakt? Visst finns de många som kan och gör rätt, liksom många som gör fel..

Kolla noga så det sitter i en original motor i bilen, kan kollas via chassinumret

De/Dem

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
2 juni 2011
#8
tror han menar mer på att ungdomar kanske inte har så mkt pengar å lägga ner på konverteringen så det inte blir nå bra

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Professionell amatör
451 Inlägg
2 juni 2011
#9
johanboden skrev:
och så fort det är en ungdom som har skruvat så är de slarvjobb, eller vad?! jag (17år) skulle aldrig göra en slarvig turbokonvertering på nån bil alls.

Läser slarvigt gör du(17år) iaf tongue Jag skrev att man ska kolla hur seriöst gjort det är, en oseriös konvertering är ju inget att ha men en seriös sådan kan funka minst lika bra som en originalturbo.

AUDI - Four rings to rule them all

129 Inlägg
2 juni 2011
#10
jag vet vad du skrev, och du skrev också att en ungdomsskruvad skitkonvertering inte är värt något. vad jag menade är att en ungdom som konverterar kan lika gärna göra det bättre än nån som börjar bli till åren. man ska inte haka upp sig på hur gammal ägaren är, utan vad han/hon har för kunskap och noggrannhet om jobbet

Forummoderator
18 149 Inlägg
2 juni 2011
#11
Whatever. Skippa pajkastning nu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök