3493
Sök

Utbildning för att bli bilskrotare

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Just nu praktiserar jag som bilskrotare för pappas firma men min dröm är att jobba som bilskrotare. Frågan är, kräver det nån gymnasial utbildning?

Drygare än Yes
112 Inlägg
3 juni 2011
Tro inte det, man få lite utbildning unter tiden man jobba som hur man hatera airbags, stysystem osv.
Bro min jobba på demontering och det är inget han pluggat utan bara ett genuint bilintresse och inte tummen mitt i handen. smile

305 Inlägg
3 juni 2011
kan väll vara en bra ide att gå typ fordon eller liknande så har du ju en utbildning iaf. Du kanske ångrar dig och vill laga dom efter några år.

Avstängd
1 714 Inlägg
4 juni 2011
Fordonslinjen inriktning fordonsteknik (bilmek) är ju ett hett tips,
alltid bra att ha en utbildning och fordonsteknik ger dig kunskaper du behöver som bilskrotare.
Dessutom är det kul och ger kontakter (man får åka till olika bilföretag och hälsa på osv)

Bara fördelar.

1 271 Inlägg
4 juni 2011
utbildning i storslägga ska väll räcka tongue men som folk säger fordon är nog bra att ha gått så man förstår sig på hur det funkar mm. då ska det vara ett redigt fordon inget där man får lastbils kort å har har jackor med transport skrivet på ryggen

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 juni 2011
TomasCarlsson skrev:
Just nu praktiserar jag som bilskrotare för pappas firma men min dröm är att jobba som bilskrotare. Frågan är, kräver det nån gymnasial utbildning?

Det borde väl din pappa kunna svara på om han har en bilskrotningsfirma?

5 089 Inlägg
4 juni 2011
någon gång i ditt liv när du blir äldre kanske du kommer på att du inte alls vill grejja med detdära. då är det himmla bra att ha en utbildning att visa upp..

\Lindgren

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
4 juni 2011
Tänk på framtiden. Just NU vill du göra det. Men vill du det i framtiden?
Utbilda dig när det fortfarande är enkelt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Rspeter skrev:
TomasCarlsson skrev:

Det borde väl din pappa kunna svara på om han har en bilskrotningsfirma?

Jo men han är tidlös optimist^^

71 Inlägg
4 juni 2011
Fordonsutbildning är ju att rekommendera. antingen bilmek eller transport (för lastbils kort osv)

2 845 Inlägg

Sök