3672
Sök

Blytillsats i 455a från 1970?

188 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Har just köpt min första gammelbil. Ska jag slå i blytillsats i bensinen? Motorn är en Oldsmobile 455cui 1970.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 juni 2011
Troligtvis, du gör iaf inte fel om du slår i det. Den kan ju vara konverterad av tidigare ägare eller liknande, men orginal behöver den tillsats. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

170 Inlägg
4 juni 2011
Det är väl avhängt vilka toppar du har. Huruvida ventilsäten behöver extra smörj eller inte. Kolla upp det.

--
Sveriges bästa bilblogg: Bildrömmar och drömbilar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
4 juni 2011
Vet inte hur det ligger till med en 455:a från 70. Jag hade en 455:a från 71 som kom från Carlifornien och som det hade suttit cat på och den direkt på blyfritt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 juni 2011
Vettemannen skrev:
Vet inte hur det ligger till med en 455:a från 70. Jag hade en 455:a från 71 som kom från Carlifornien och som det hade suttit cat på och den direkt på blyfritt.

/Benny

Californien hade ju hårdare regler, vissa modeller fanns ju med kat före andra. Men det borde ju gå att ta fram om man har motornummer & gjutnummer på topparna. Chrysler 300 hade härdade säten ett år på 50-talet, det handlar om ett fåtal bilar men ändå. smile Det lättaste är ju att hälla i ersättning, den är ju varken dyr eller skadlig för något.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

188 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Så man kan hälla i ersättning i vilket fall. Det kan alltså aldrig skada på nåt sätt?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juni 2011
Det tar ingen skada nej.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

188 Inlägg

Sök