3216
Sök

Volvo 945 LTT -95 byta bränslebox

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#101
Släpper din på torr asfalt på 2:an när laddet kommer?
Det gör verkligen inte min, på blöt asfalt brukar den dra loss ibland.
Men då får jag åka i typ 50 km/h på 2:an, sen stampa fullt.

Antar att det är för att jag inte får allt ladd på en gång.
Lagom avundsjuk på er sad
Senast redigerat av Softis (28 februari 2012)

Booyakasha!

2 452 Inlägg
28 februari 2012
#102
softis hans mejl kan du nog glömma är från bigfish antagligen....han har haft problem m sina nu sista tiden alla köper det som är anpassad för gröna spridare men det är det inte....

döden kommer tillbaka

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#103
turbodeath skrev:
softis hans mejl kan du nog glömma är från bigfish antagligen....han har haft problem m sina nu sista tiden alla köper det som är anpassad för gröna spridare men det är det inte....
Tack, det ska jag komma ihåg.
Tur att inte farsan också köpte chip från honom som jag tyckte att han skulle göra.
Tyckte det verkade lite för billigt, men har man dåligt med pengar så är det väldigt lockande

Booyakasha!

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#104
Kolla ladd/varvräknare.

Tycker inte att den borde kunna varva 3000 rpm och inte ladda något.
Tycker inte heller att det borde pysa i filtret när jag släpper gasen och laddtrycksmätaren ligger på minus.

Stämmer inte mätaren?



Mätaren har jag kopplat på samma slang som dumpen och vaccumförstärkaren (tror den heter så) sitter på vänster innerskärm
Senast redigerat av Softis (28 februari 2012)

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 februari 2012
#105
. När du ligger på minus är det ju undertryck, även det gör att det pyser genom filtret..Då när du ligger på 3000 tusen varv gasar du ju knappt nå, därför den inte laddar

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#106
Men om jag ligger på tex 1500 och gasar på till 3000 så kommer jag upp i 0,5 bar, men ligger jag redan på 3000 så laddar den inget enligt mätaren.

Vet inte om jag kanske missförstår hur mätaren funkar

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 februari 2012
#107
Softis skrev:
Men om jag ligger på tex 1500 och gasar på till 3000 så kommer jag upp i 0,5 bar, men ligger jag redan på 3000 så laddar den inget enligt mätaren.

Vet inte om jag kanske missförstår hur mätaren funkar
Det är ju för att du använder mer tryck när du gasar på just vid det tillfället, lägger du på jämn gas har du inte samma tryck.Hoppas du förstår vad ja menar

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#108
Jodå, jag förstår vad du menar.

Det jag inte förstår är hur det kan pysa fast mätaren visar minus.
Jag menar, finns det inget tryck så finns det väl inget som ska pysa ut?
Kan åka så mätaren visar 0 och ändå pyser det när jag släpper gasen.

Så enligt dig är det inget konstigt med hur min mätare visar?

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 februari 2012
#109
Softis skrev:
Jodå, jag förstår vad du menar.

Det jag inte förstår är hur det kan pysa fast mätaren visar minus.
Jag menar, finns det inget tryck så finns det väl inget som ska pysa ut?
Kan åka så mätaren visar 0 och ändå pyser det när jag släpper gasen.

Så enligt dig är det inget konstigt med hur min mätare visar?
Nej på alla bilar ja kört med har det pysit lite även fast mätaren visa noll eller minus, Det är för man har undertryck i systemet. smile
Senast redigerat av _Performance_ (28 februari 2012)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#110
Men när man ligger på 0, är det inte neutralt då?
Dvs samma tryck som i luften utanför

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 februari 2012
#111
Undertryck upp till 0, sen blir det övertryck. Så neutral borde ju vara vid 0.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Fri fart för ett fritt folk!
13 993 Inlägg
28 februari 2012
#112
tror inte ens din mätare fungerar rätt för den borde lägga sig på 0 direkt när du kör iväg enda gång den ska vara på - är när du släpper gasen eller har mindre gas än vad motorn kräver

kör man normalt iväg borde mätaren röra sig mot 0 betydligt mycket lättare

ska filma min orginal mätare i morgon så får du se vad jag menar

Kör fort så hinner inget hända...

4 693 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#113
Growe skrev:
tror inte ens din mätare fungerar rätt för den borde lägga sig på 0 direkt när du kör iväg enda gång den ska vara på - är när du släpper gasen eller har mindre gas än vad motorn kräver

kör man normalt iväg borde mätaren röra sig mot 0 betydligt mycket lättare

ska filma min orginal mätare i morgon så får du se vad jag menar
Ja tack gärna.

Mätaren är klipp ny, fick hem den igår.
Köpt på turbomeck

Booyakasha!

4 693 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
#114
Ska byta chip idag eller i morgon, gamla va tydligen junk.

Men jag kommer inte riktigt ihåg proceduren.

Är det: Bort med pluskabeln, bort med boxen, in med chippet, i med boxen, på med pluskabeln?

Booyakasha!

55 Inlägg
1 mars 2012
#115
Har för mig att det inte funkar att sätta laddtrycksmätaren på dumpen.

4 693 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
#116
ekaann skrev:
Har för mig att det inte funkar att sätta laddtrycksmätaren på dumpen.
Alla andra säger att den ska sitta där.

Men hur är det med chippet då? Får det antagligen i morgon

Booyakasha!

32 Inlägg
6 maj 2012
#117
Tjenare! Hur går det med bilen för dig? Har också ett problem!

Har en 945 FTT med raka rör från dp med racekatt allting är 3" och nu är det så att när jag kör o trycker full gas så är först ladder 0,3 sen 0,5 o sen ökar det sakta ju högre varv jag kommer upp i så vid 3000 ligger jag på 0,5bar och vid 4500 ligger jag på 0,8 o över 4500 kan det förtsätta ända över 1,1 bar.. vad är felet? är det att fjädern i tryckklockan helt enkelt är för svag?? hört att BSR tryckklockorna ska vara hårdare.. stämmer det? hjälp mig gärna! vill också få bilen att pang slå upp till 0,8 bar direkt... har brickar wg idag så nu ligger trycket på 0,5 vid fullgas direkt o sen ökar den ganska så fort upp till 1,2 bar.. men funderar som sagt på att köpa bsr tryckklockan o ladda 0,8 eller 1 bar men vill ju inte att bilen skenladdar!


4 693 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
#118
Hade samma problem med min när jag hade brickor till orginal WG, satte sedan dit en WG från en 740 tic som tydligen hade hårdare fjäder. Vart skillnad, men nu har den nästan gett upp.

Kommer till 0,5 direkt, sen tar det typ 1000-1500 rpm, sen hoppar den upp på 0,8, och sen segar den sig upp på 1,0 till slut. Inte alls kul sad

Booyakasha!

32 Inlägg
6 maj 2012
#119
Jo det där med brickor är bara skit smile men gjorde en snabb lösning för ikväll bara.. blir nog att sätta dit en tryckklocka från bsr eller klracing.. Men gillar inte att den skenladdar så mycket! är troligtsvis för att jag kör raka rör från turbon.. är nog ett måste med en ljuddämpare iaf smile


4 693 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
#120
Ska väl inte skenladda bara för att du kör utan ljuddämpare tycker jag?
Har du katt på den? Kan du inte jättesnäll lägga upp en video när du gasar lite med den? big_smile
Så jäkla sugen att slita bort mina ljuddämpare, men jag vet inte om det gör någon skillnad.

Såg nu att vi har samma chip, jag laddade 1,2 med min och det vart rätt så märkbar skillnad mot 1,0 faktiskt.
Men just nu vill den inte landa på precis 1,2 igen efter jag bytt turbo sad

Blir antingen 1,0 på alla växlar, eller om jag vrider upp den 1 varv så blir det 1,2 på 2:an och sen högre ladd ju högre växel, råkade komma upp på 1,5-1,6 på 5:an yikes Bluddrar rätt rejält över 1,4 iaf roll
Då har jag tillhörande tändchip också.
Vet inte varför det blir så.
Senast redigerat av Softis (7 maj 2012)

Booyakasha!


Sök