3828
Sök

Hade inbrott i bilen i natt.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
I natt så va de nån/några idioter som bröt sig in i min 745a. Finns brytmärken på både bak å framdörr och låset fram.. men när inte de funkade så slog dom in sidorutan längst bak. Känns så jävla surt för tillfället. Det är enbart slutstegena som är borta, dom har inte ens öppnat dörrarna fram, å basarna har dom inte heller rört. Synd att man inte har larm så man kunde tagit dom på bar järning...

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

258 Inlägg
9 augusti 2006
Synd sad
men de fick inget med sig eller ?
jag tycker man borde stoppa alla sådant mäniskor som bryter sig i andras bilar helt sjukt o göra det
undrar vad de tänker :S helt sjuka o respektlösa Människor mot Bilen o Ägaren till den
Manne jag hoppas en dag du får tag På de eller den som gjorde det

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
jo, 3 slutsteg fick dom med sig. tur att de inte är nåt mer som är borta eller trasigt iaf. nu är de bara å vänta å se hur stor ersättningen blir.. lär ju inte räcka till nya grejer iaf

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
Man blir irriterad. Synd att dom fick med sig slutstegen.
Säkert en pundare som bara var ute efter något som såg värdefullt ut.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

452 Inlägg
9 augusti 2006
Vet precis hur det känns .. några jävla vandaler gav sig på mitt handtag på passagerarsidan i lördagsnatt men kom dock inte in i bilen .. jag själv har inte investerat i någon ljudanläggning för jag inte har larm på bilen men smått irriterande!

Bilen är helförsäkrad eller du får stå för kostnaderna själv? =/

460 Inlägg
9 augusti 2006
Raised skrev:
Vet precis hur det känns .. några jävla vandaler gav sig på mitt handtag på passagerarsidan i lördagsnatt men kom dock inte in i bilen .. jag själv har inte investerat i någon ljudanläggning för jag inte har larm på bilen men smått irriterande!

Bilen är helförsäkrad eller du får stå för kostnaderna själv? =/

Stöld ingår i halvförsäkring

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
den är helförsäkrad. Har fått tid för å byta rutan imorn. har nyss varit iväg till en bilfirma i stan som tagit kort på skadorna å skicka över dom till försäkringsbolaget. Han sa att om ja har otur så löser dom in bilen för att den är så gammal.. mad så jävla illa är de ju inte.. Visst ja förstår ju att de drar iväg å blir pengar när de är plåtskador som ska riktas å lackas.. men vafan den är inte värd att skrotas, det är mkt bil kvar. Om dom säger att dom löser in den, har ja nått val?

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
om skadorna överstiger bilens halva värde så löser dom ofta in bilen . så sa dom till mej iaf

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
men måsta ja lösa in bilen om dom väljer att göra de? eller kan ja behålla bilen å få ersättning.. plåtskadorna kan ja ju greja till själv om de är så.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
9 augusti 2006
Du ska inte alltid nöja dej med deras första bud, går oftast att tjaffsa lite med dom både om högre ersättning och huruvida den ska skrotas lr ej!

1 926 Inlägg
9 augusti 2006
lider med dig...förjävligt med inbrott och sånt skit..tur att dom aldrig kommer in i husen...jag bor i radhus och dom som bor två hus längrde bort är knarkare..tar allt dom ser..fast aldrig slagit sönder något..dom låser in sig i soprummen och kommer ut med massa lampor och shit mad det har till o med hänt att de stog och ryckte i våran dörr mitt i natten en gång..fick säga till dom och dra..TVÅ GÅNGER :Mad: jävla pundhuvven.. hmm

65 Inlägg
9 augusti 2006
ja detta är ju inget ovanligt direkt, man kan ju inte få ha sina grejer ifred längre..

dina rutor ska du ju få lagade, och slutstegen får du pengarna tillbaka om du har kvitto på dom.. men endå förjävligt, väntetiden och självrisken är inte alltid så låg heller..

lycka till

//Bounce

460 Inlägg
9 augusti 2006
Manne skrev:
men måsta ja lösa in bilen om dom väljer att göra de? eller kan ja behålla bilen å få ersättning.. plåtskadorna kan ja ju greja till själv om de är så.

Du kan få en summa kontant, såkallad värdeminskning för att åtgärda skadan själv.
summan du kommer att bli erbjuden kommer då inte vara  så hög i förhållande till vad verkstan värderar skadan till.
Det finns inget tak för vad en repapation får kosta jämfört med bilens värde.

Att bolagen väljer att skrota kan ibland bero på risken för följdskador tex på motorer växellådor
vid stöld och krockar

A.E
bilverstadsägare i 25år

Rallytok
165 Inlägg
9 augusti 2006
carawelle skrev:
Manne skrev:

Du kan få en summa kontant, såkallad värdeminskning för att åtgärda skadan själv.
summan du kommer att bli erbjuden kommer då inte vara  så hög i förhållande till vad verkstan värderar skadan till.

Att bolagen väljer att skrota kan ibland bero på risken för följdskador tex på motorer växellådor
vid stöld och krockar

A.E
bilverstadsägare i 25år

Är det inte så att 80% av bilens värde få det kosta...

Kanske har fel!

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
har för mej att de vart något i den stilen men är inte säker

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Aja, får hoppas på de bästa, de är bara att vänta å se vad som händer. Har hittat kvittona på slutstegen nu iaf.

460 Inlägg
10 augusti 2006
Henko skrev:
carawelle skrev:
Manne skrev:

vid stöld och krockar

A.E
bilverstadsägare i 25år

Är det inte så att 80% av bilens värde få det kosta...

Kanske har fel!

Nej finns ingen sån regel..

Försäkringsbolagen brukar ha 80% som riktvärde, men det är ingen regel.
En extremt fin bil eller om kunden kommer överens med bolaget om rep så inget omöjligt.

Rekordet för oss är en Bmw som vi värderade till 32k vår räkning efter rep låg på 36k+moms

A.E
bilverkstadägare i 25år

Jajjemen!
1 512 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
nu har ja varit å fått i en ny ruta iallafall, men listen som ska va runt fönstret har dom också snott. ska ja åka till skroten å få tag på en å skicka in kvittot till försäkringsbolaget eller? Samma med toningen på rutan, frågade borta hos glasmästaren men dom hade inte solfilm.

Sök