3055
Sök

Bygga olja till/från turbo, problem!

23 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Hittade ingen givande tråd om detta så skapade en ny!

Motor : b230FT
Turbo : T04E (kina)  http://www.stylingbutiken.se/turbo-t04e-style-/2082-0

Tja! har fått lite problem med att bestämma vad man ska knåpa ihop för att få olja till och från turbon när jag slängde på en större snurra, originalrören passar ju inte direkt på utan det saknades en bit så i all hast kapade jag rören en bit ifrån och började skarva på slangar och slangklämmor.. det känns inte så säkert att köra med detta då det blir en del värme och tryck runt grenröret.. Hydraulslang som är flexibel?, stålomspunnen? går det att pressa på dom anslutningarna som jag har eller går det att få tag på nya?roll

VD Hammar
613 Inlägg
7 juni 2011
du kan åka till närmsta slang återförsäljare som sysslar med stål omspundet så är det bara att du säger längd o vilka anslutningar du vill ha

MVH Johan

85 Inlägg
8 juni 2011
Bara besöka Hydroscand eller NMB Hudraulik.

23 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Har inte hydroscand eller nmb här.. Ska kolla om det finns några lokalt folk som kan fixa till något! smile

245 Inlägg
9 juni 2011
eller så gör du egna slangar med stålomspunnen slang och AN-kopplingar

23 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
eferm skrev:

Köper man det på meter? Hur funkar an kopplingarna måste jag pressa dom själv? smile

245 Inlägg
9 juni 2011
Dropkicks skrev:
eferm skrev:

Köper man det på meter? Hur funkar an kopplingarna måste jag pressa dom själv? smile

slangen köper du per meter eller decimeter, olika i olika butiker, kopplingarna skruvar du på

Sök