3750
Sök

Vore kul att testa 1 ljudmärke all the way

1 129 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Som många säger så är det alltid en rätt bra ide att blanda märken för att få bra ljud i bilen.

Men det hade varit rätt kul att prova ett enda märke all the way i bilen, o då kan man ju inte kolla in så många märken heller eftersom d finns saker som t.ex. bilstereo som en del märken inte tillverkar.

Hur tycker ni som provat bilstereo, steg, bak o framsystem, bas o så i märken som alpine, pioneer, kenwood m.m att dom spelar jämfört mä andra märken som inte tillverkar allt.

Svindåre
1 433 Inlägg
10 augusti 2006
Palicuse skrev:
Som många säger så är det alltid en rätt bra ide att blanda märken för att få bra ljud i bilen.

Men det hade varit rätt kul att prova ett enda märke all the way i bilen, o då kan man ju inte kolla in så många märken heller eftersom d finns saker som t.ex. bilstereo som en del märken inte tillverkar.

Hur tycker ni som provat bilstereo, steg, bak o framsystem, bas o så i märken som alpine, pioneer, kenwood m.m att dom spelar jämfört mä andra märken som inte tillverkar allt.

köp en hyfsad pioneer huvudenhet å resten rockford! de blir fint de! big_smile
Senast redigerat av ErskPersk (10 augusti 2006)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
10 augusti 2006
skall köpa pioneer huvudenhet och högtalare, senare blir det slutsteg från pioneer. dock är antagligen inte basen från pioneer, men jag kan höra av mig hur det blir! (om någon vecka eller så)

man lever bara en gång så lev väl!

6 851 Inlägg
10 augusti 2006
ErskPersk skrev:
Palicuse skrev:

köp en hyfsad pioneer huvudenhet å resten rockford! de blir fint de! big_smile

Om han nu vill testa ETT märke, varför itne köpa sig en RF HU om han ändå skall ha resten i RF?

Själv hade jag valt allt i Alpine serien..

Livin' loud
25 Inlägg
10 augusti 2006
varför dettta brl tjaffs FOCAL big_smile

6 851 Inlägg
10 augusti 2006
Roev skrev:

Så vitt jag vet så gör focal inte steg och inte några HU.

170 Inlägg
10 augusti 2006
säger bara Cerwin vega med Pioneer huvudenhet kan ju inte bli bättre

fast cw gör inga spelare vad jag vet men annars har dom högtalare o steg som e mkt fina

V8 Power

hmmmm
1 094 Inlägg
10 augusti 2006
jag har arizona eagle rakt igenom förutom HU:n.. det är en sony men kommer ny stereo med skärm nästa vecka smile

1 129 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Haha.

Min fråga var vad som skiljer mellan märkena som tillverkar allt o dom som inte gör det i ljudväg.

Och den frågan tycker jag inte att jag har fått nåt speciellt bra svar på än big_smile.

1 129 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Palicuse skrev:
Haha.

Min fråga var vad som skiljer mellan märkena som tillverkar allt o dom som inte gör det i ljudväg.

Och den frågan tycker jag inte att jag har fått nåt speciellt bra svar på än big_smile.

Vad skiljer alpine, pioneer, kenwood och blaupunkt t.ex. jämfört mä andra märken som inte tillverkar allt.

Team Tondöv
649 Inlägg
10 augusti 2006
Tiaz skrev:
Roev skrev:

Focal gör iofs steg, men inte HU..

Om nu HU:n MÅSTE vara i samma serie som resten skulle jag utan att tveka en sekund kört Alpine!
Om inte; en HU från Alpine, sen resten DLS!

1 129 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
Tiaz skrev:
Roev skrev:

Om nu HU:n MÅSTE vara i samma serie som resten skulle jag utan att tveka en sekund kört Alpine!

Jag har funderat mycke på att köra Pioneer lr Alpine HU, o sen köra allt annat DLS, men kanske oxå prova på Soundstream lr nåt sånt. Men man är ju alltid sugen på att prova nåt nytt big_smile. Så om jag ska satsa allt på ett värke så skulle det nog bli Pioneer, Alpine lr nåt sånt.

Men det dumma är att jag inte har hört hur Alpine lr Pioneer högtalare spelar.

6 851 Inlägg
10 augusti 2006
freddan70 skrev:
Tiaz skrev:
Roev skrev:

Har du nån länk till vart man kan köpa Focal steg?

6 851 Inlägg
10 augusti 2006
Palicuse skrev:
freddan70 skrev:
Tiaz skrev:

Jag har funderat mycke på att köra Pioneer lr Alpine HU, o sen köra allt annat DLS, men kanske oxå prova på Soundstream lr nåt sånt. Men man är ju alltid sugen på att prova nåt nytt big_smile. Så om jag ska satsa allt på ett värke så skulle det nog bli Pioneer, Alpine lr nåt sånt.

Det beror väl lite på vad det får kosta. Du kan få väldigt bra ljud med tex. Alpine högtalare, men då kostar det där efter oxå (F1 serien tex.). Likaså kan du få mindre bra ljud av dem oxå, eller det går få mycke bättre föra samma pengar.

1 129 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
Palicuse skrev:
freddan70 skrev:

Det beror väl lite på vad det får kosta. Du kan få väldigt bra ljud med tex. Alpine högtalare, men då kostar det där efter oxå (F1 serien tex.). Likaså kan du få mindre bra ljud av dem oxå, eller det går få mycke bättre föra samma pengar.

Alltid så får man det man betalar för, men pioneer o alpine konkurrerar ju hela tiden. Men Vad kan ena märket bättre än det andra?.

859 Inlägg
6 851 Inlägg
10 augusti 2006
Palicuse skrev:
Tiaz skrev:
Palicuse skrev:

Alltid så får man det man betalar för, men pioneer o alpine konkurrerar ju hela tiden. Men Vad kan ena märket bättre än det andra?.

Det är lite svårt att svara på. Man har ju lite olika smak även vad det gäller billjud. Vissa kanske gillar ljudet i Alpine bättre medans andra gillar ljudet i Pioneer mera. Inget av det är ju rätt eller fel. Själv så väljer jag Alpine framför Pioneer..kan inte sätta fingrt på vaför, men så är det bara.

6 851 Inlägg
10 augusti 2006
Theo skrev:
Jag gillar Phoenix Gold (rakt) igenom jag;-)

Theo

APAPAP..glöm nu inte din CD, den är så vitt jag vet INTE från PG.. ;P

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 augusti 2006
Palicuse skrev:
Palicuse skrev:
Haha.

Vad skiljer alpine, pioneer, kenwood och blaupunkt t.ex. jämfört mä andra märken som inte tillverkar allt.

Det som skiljer är att några tillverkar allt medans andra inte. Man kan ABSOLUT inte dra en sån generalisering hur det förhåller sig. Om var tar ett exempel, företag A kan ha skitbra kit för 1200spänn, mycket bättre än företag B. Men företag B's kit för 3500 sopar banan med företag A's kit i den klassen...

Det enda som gäller - och jag säger det för sista gången - ÄR ATT LYSSNA SJÄLV! Den som inte fattar det har en bit kvar...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 129 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
jonash skrev:
Palicuse skrev:
Palicuse skrev:
Haha.

Det som skiljer är att några tillverkar allt medans andra inte. Man kan ABSOLUT inte dra en sån generalisering hur det förhåller sig. Om var tar ett exempel, företag A kan ha skitbra kit för 1200spänn, mycket bättre än företag B. Men företag B's kit för 3500 sopar banan med företag A's kit i den klassen...

Det enda som gäller - och jag säger det för sista gången - ÄR ATT LYSSNA SJÄLV! Den som inte fattar det har en bit kvar...

mvh Jonas

Som ja sa förut. Det beror alltid på vad man betalar för. Men både Alpine o Pioneer är båda 2 bra märken. Men vilka märken klår dom i vad?.

När det gäller musiksmak så är det för allätare.

Sök