Som topic lyder undrar jag hur biltemas generator är? vågar man köpa denna eller ska man köpa från ngt annat ställe? isf vart får man tag på en till ett vettigt pris?
Funkar nog. inte så himla mycket som kan göras fel.
Troligen är det Bosch, Lucas eller Nippondenso...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Står såhär på deras hemsida "GENERATOR 12V 100A BOSCH VOLVO"
Står det så så är det väl Bosch har för mig det står i katalogen av bosch typ men men inte säker.... någon här kanske har provat å kan yttra sig bättre
Står såhär på deras hemsida "GENERATOR 12V 100A BOSCH VOLVO"
Står det så så är det väl Bosch har för mig det står i katalogen av bosch typ men men inte säker.... någon här kanske har provat å kan yttra sig bättre
är lite de jag hoppades kunna få svar på om ngn här har erfarenhet av biltemas generator.
Verkar luta åt att prova biltemas generator. kan man mäta laddningen med en multimeter sen när jag bytt för att kolla att dfrn laddar som den ska så jag slipper åka till en verkstad?
Den lär nog garanterat ladda mer än 11,7. Men den lär ju inte lösa tjuvströmsproblemet om du har ett sådant, det betyder ju att det är någonting som drar lite ström hela tiden, och det löser man väl inte med ny generator. Tror dock inte din drar tjuvström, eftersom den laddar under 12v så dras väl batteriet ur sakta men säkert under körning.
de ska finnas en backströsdiod i generatorn och funkar inte den så kan generator dra ut strömmen. rätta mig om jag fått fel uppgifter. jag tror den drar tjuvström, iom om jag kört en längre eller kortare sträcka, ställer bilen några tim och sendan ska iväg och den orkar inte utan starthjälp, då är de ju ngt som drar ström. för nu bryter jag strömmen varje gång jag ställer bilen lite längre tid och då har jag inte behövt starthjälp.
Den lär nog garanterat ladda mer än 11,7. Men den lär ju inte lösa tjuvströmsproblemet om du har ett sådant, det betyder ju att det är någonting som drar lite ström hela tiden, och det löser man väl inte med ny generator. Tror dock inte din drar tjuvström, eftersom den laddar under 12v så dras väl batteriet ur sakta men säkert under körning.
de ska finnas en backströsdiod i generatorn och funkar inte den så kan generator dra ut strömmen. rätta mig om jag fått fel uppgifter. jag tror den drar tjuvström, iom om jag kört en längre eller kortare sträcka, ställer bilen några tim och sendan ska iväg och den orkar inte utan starthjälp, då är de ju ngt som drar ström. för nu bryter jag strömmen varje gång jag ställer bilen lite längre tid och då har jag inte behövt starthjälp.
Som du säger så kan det dra i en generator. Likadant med startmotorer osv, men om bilen laddar dåligt & drar ström så är en ny generator det rätta att börja med. Det går ju att byta regulatorn men det går inte hur många gånger som helst. Kolen slits ut och det sliter även på generatorns släpringar, har man tänkt ha bilen en längre tid så är det fullständig renovering eller ny generator som gäller.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
kommer bli en ny generator, kan ju iaf hoppas de räcker och att den inte fortsätter dra tjuvström. är iaf en början. den måste ju btas hursom iom att den laddar dåligt